Praktyczne wykorzystanie nowej technologii jest obecnie główną zagwozdką w większości branż. Nie trzeba było długo czekać, aby Google znalazło ciekawe rozwiązanie pozwalające wykorzystać potencjał AI w sprzedaży internetowej. Być może narzędzie stworzone przez firmę niedługo stanie się standardem dla sklepów odzieżowych online.
Google try on to robocza nazwa dla funkcji wprowadzonych w ostatnim czasie przez firmę Google. Opierają się one na sztucznej inteligencji i pozwalają osobom robiącym zakupy odzieżowe online na dokładniejsze zapoznanie się z produktem, który ich interesuje. Największą wadą zakupów internetowych jest niepewność co do jakości i wyglądu produktu „na żywo”, poza ekranem monitora. Problem ten jest w pewnym sensie istotny dla obu stron – sprzedawcy i kupującego. W końcu niezadowolony klient z dużą dozą prawdopodobieństwa zwróci zakupiony produkt, co wygeneruje koszty po stronie sprzedawcy. Nowe narzędzia proponowane i rozwijane przez Google mogą być lekarstwem na przedstawione problemy.
Umożliwiają one bowiem wygenerowanie grafiki, na której możemy zobaczyć interesujące nas ubrania na modelach o różnorodnych figurach i rozmiarach, a także we wszelakich, naturalnych pozach. Dzięki tej opcji możliwe będzie przedstawienie produktu w sposób lepiej oddający rzeczywistość, co zwiększy szanse na zakupy, z których klient będzie zadowolony. Póki co narzędzie to jest dostępne jedynie w przypadku niektórych sprzedawców i wyłącznie dla modeli damskich. Jest jednak pewne, że będzie ono rozwijane i upowszechniane. Podobnie zresztą jak druga z możliwości przedstawionych przez Google, która pozwala algorytmowi na sugerowanie nam innych, podobnych do interesujących nas produktów. Być może rozwój AI pozwoli na wyeliminowanie wszelkich negatywnych cech przypisywanych zakupom online.
Źródło zdjęcia: Image By freepik
Komentarze