Ten wyrok SN jest bardzo pozytywny dla każdego użytkownika bankowości internetowej. Zmieniono sposób udowadniania winy w związku z nie zachowaniem odpowiedniej staranności przez użytkowanie konta internetowego. To bank musi mieć pewność, że to klient zlecił przelew środków, który doprowadził do utraty pieniędzy. Jeżeli bank nie będzie w stanie tego udowodnić to będzie musiał wypłacić stracone pieniądze z własnej kieszeni.
Wyrok ten dotyczy strawy z 2015 r. gdzie z mieszkanki Dolnego Śląska skradziono kwotę 61 tyś zł. Pokrzywdzona próbowała wielokrotnie zalogować się na konto w banku, ale non stop widniał komunikat o przebudowie strony. W tym momencie hakerzy byli w stanie przejąć dane konta pokrzywdzonej potrzebne do logowania się i dzięki temu przelali pieniądze na konto firmy, która wysłała środki dalej. Prokuratura zajmuję się śledztwem ws. Grupy przestępców, którzy dopuszczają się kradzieży i transferują pieniądze na wschód.
Źródło: www.rp.pl
Komentarze