Portal bezpiecznego e-biznesu

UOKiK zaczął monitorować organizację freakfight

 UOKiK zaczął monitorować organizację freakfight

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Ochrona konsumentów oraz popularne w ostatnich latach walki internetowych celebrytów wydają się tematami, które raczej nie idą w parze. Nic bardziej mylnego. Jak się okazuje, Prezes Urzędu zdecydował się na rozpoczęcie postępowania wyjaśniającego w sprawie domniemanych nadużyć ze strony jednej z największych organizacji tego typu.

UOKiK zaczął monitorować organizację freakfight

Clout MMA to organizacja MMA powstała w ubiegłym roku. Jest jednym z kilku podmiotów, które działają w tej branży i cieszy się od początku istnienia sporym zainteresowaniem. Celebryci, których możemy kojarzyć z organizacją to m.in. Sławomir Peszko, Lexy Chaplin czy Tomasz Hajto. Pierwsze gale nowej federacji bez wątpienia zorganizowane były z rozmachem, jednak nie obyło się bez pewnych problemów, głównie technicznych. Wielu widzów narzekało na niemożność uruchomienia streamingu lub problemy z jakością transmisji PPV, za pomocą której można było obejrzeć wydarzenia organizowane przez Clout MMA. Część ze zbulwersowanych klientów zdecydowała zwrócić się o pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Transmisje wydarzeń na żywo przyciągają wielu fanów. Jeśli przedsiębiorca decyduje się na wprowadzenie tego typu usług do swojej oferty, to musi posiadać kluczową w procesie streamingu infrastrukturę techniczną, tak by być w stanie świadczyć deklarowany poziom serwisu – mówi Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny – To na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność za jakość usługi i obowiązek rekompensaty w przypadkach awarii.

Należy pamiętać, że zapewnienie odpowiednich warunków (pod względem technicznym) jest w tym przypadku obowiązkiem usługodawcy. Sprzedawca zobowiązuje się do wykonania usługi lub dostarczenia produktu o określonych cechach i jakości. Również dostarczenie transmisji PPV może stanowić taką usługę, a jej prawidłowe wykonanie zależy od zapewnienia odpowiedniego jej standardu, którego klient może oczekiwać. Jeżeli sprzedawca sprzedał usługę, a konsument nie miał możliwości normalnego korzystania z niej, to ten drugi może rościć sobie prawo do obniżenia ceny bądź nawet jej zwrotu. W przypadku pozytywnego przebiegu postępowania na podmiot może zostać nałożona kara do 10% obrotu.

Źródło zdjęcia: Image by viarprodesign on Freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułInformacja o obniżeniu ceny – najczęstszy błąd sprzedawców Następny artykuł ›Koniec dropshippingu? – Nowy projekt Unii Europejskiej

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się