Portal bezpiecznego e-biznesu

UOKiK kontra Polkomtel (sieć Plus)

 UOKiK kontra Polkomtel (sieć Plus)

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi, który jest operatorem sieci komórkowej Plus. Postępowanie zostało zainicjowane w połowie maja 2017 roku w związku z usługami Premium świadczonymi w tej sieci. Chodzi tutaj m.in. o Czat Towarzyski oraz usługi świadczone z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228.
UOKiK kontra Polkomtel (sieć Plus)

Działania podjęte przez UOKiK zostały wszczęte na skutek skarg od konsumentów. Niezadowoleni klienci sieci informowali w nich o naliczaniu przez operatora opłat za wiadomości przychodzące. Otrzymywali oni wiadomości informujące o przepełnionej skrzynce telefonicznej z numeru 7218. Ponadto byli nakłaniani do wysłania płatnego SMS-a na kolejny numer – 60228, aby odblokować skrzynkę.

Przykładowa treść wiadomości:

Info Czat: Skrzynka nr [***] jest pełna! Odczytaj te wiadomości za darmo! Slij bezpłatny sms CZAT na 60228 zanim zostaną skasowane! 7218.pl potem 2,46/doba.

Jeśli ktoś wysłał wiadomość, to następowała aktywacja płatnej subskrypcji, w ramach której do klienta była wysyłana jedna płatna wiadomość dziennie.

Pomimo składanych przez konsumentów reklamacji świadczonych usług, Polkomtel odpierał zarzuty informując, iż usługa została uruchomiona prawidłowo a roszczenia należy kierować do firm zewnętrznych. Przykładowa odpowiedź na takie zgłoszenie: „Każda otrzymana wiadomość podlega opłacie. Szczegółowe informacje na temat świadczenia tej usługi, w tym informacje związane ze sposobem jej uruchomienia, wyłączenia, zablokowania opisane są w Regulaminie promocji "Zwrotny SMS, MMS, WAP Push Premium". Często serwisy rozrywkowe i informacyjne świadczone są przez zewnętrznych dostawców usług, a nie przez firmę Polkomtel Sp. z o.o. Zatem wszelkie uwagi dotyczące aktywowania usługi należy kierować do odpowiedniego dostawcy serwisu. Biorąc pod uwagę przedstawione uzasadnienie, reklamację rozpatrzyłem negatywnie.”



Zastrzeżenia urzędu są wywołane brakiem kontroli Polkomtelu nad tym, jak podmioty współpracujące z nim przy realizacji usług premium, wywiązują się ze swoich zobowiązań. Ponadto, wątpliwości UOKiK wzbudza fakt, że Polkomtel nie zareagował odpowiednio, w momencie otrzymywania reklamacji od konsumentów.

UOKiK może nałożyć na Polkomtel karę w wysokości do 10% obrotu tego usługodawcy, w przypadku uznania stosowanych praktyk za naruszające zbiorowe interesy konsumenta.

Źródło: UOKiK

Komentarze

‹ Poprzedni artykułKlienci stawiają na zakupy przez urządzenia mobilne Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się