Portal bezpiecznego e-biznesu

Klienci stawiają na zakupy przez urządzenia mobilne

 Klienci stawiają na zakupy przez urządzenia mobilne

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych oraz 357 polskich respondentów, e-konsumenci coraz chętniej używają do zakupów telefonów komórkowych. Ten właśnie kanał sprzedaży osiągnął w latach 2013-2017 największy przyrost.
Klienci stawiają na zakupy przez urządzenia mobilne

Wykorzystywanie urządzeń mobilnych do e-zakupów wiąże się ze specyficznymi wyzwaniami, wynikającymi przede wszystkim z ich rozmiarów telefonów. Ilość informacji wyświetlanych na ekranie, zarówno w postaci tekstu jak i grafiki (zdjęć) jest wielokrotnie mniejsza niż to, co oferują stacjonarne komputery z monitorami, czy nawet laptopy. Ogromną przewagą komórek jest za to ich natychmiastowa dostępność w niemalże każdej sytuacji, co daje oszczędność czasu i umożliwia robienie e-zakupów np. w drodze do pracy. Wykonanie mobilnej płatności jest równie proste i szybko kończy cały proces.

Jednym ze sposobów dostosowania się sprzedawców do tej sytuacji są mobilne aplikacje. Klient może pobrać na swoją komórkę „wirtualny sklep” danego sprzedawcy, specjalnie dla niego opracowany. Jednak to rozwiązanie ma swoje wady, m.in. jest kosztowne – pozwolić mogą sobie na to tylko liczący się gracze. Wiąże się także z koniecznością instalacji kolejnej aplikacji, która zajmuje pamięć w smartfonie klienta.

Dobrą alternatywą jest dostosowanie witryny internetowej danego sklepu do wyświetlania jej na urządzeniach mobilnych. Wtedy klient może bez konieczności instalacji osobnej aplikacji używać przeglądarki internetowej dostępnej na swoim telefonie. Strona internetowa sklepu automatycznie rozpoznaje rodzaj urządzenia i dostosowuje wyświetlaną zawartość specjalnie pod kątem urządzenia mobilnego tak, by prezentowane informacje tekstowe jak i graficzne były możliwie najbardziej czytelne i przejrzyste.


Trzecią możliwością wskazywaną przez doradców jako rozwiązanie przyszłościowe są systemy obsługi klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. Coraz częściej stosowaną metodą jest wykorzystywanie Facebooka jako kanału sprzedaży, bazującego na aktualnych informacjach o stanach magazynowych. Wiele firm realizuje również działania w zakresie content marketingu, tworząc krótkie filmiki zawierające lokowanie ich produktów, przygotowując raporty czy dzieląc się wiedzą z klientami właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Komentarze

‹ Poprzedni artykuł14 dni na odstąpienie od umowy. Jak liczyć termin na zwrot? Następny artykuł ›Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się