Portal bezpiecznego e-biznesu

Szpital w Świnoujściu walczy z internetowym hejtem

 Szpital w Świnoujściu walczy z internetowym hejtem

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Władze Szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu podjęły stanowcze działania w związku z incydentami dotyczącymi zamieszczania w internecie anonimowych komentarzy, obrażających placówkę oraz zatrudnionych w niej pracowników. W sprawie tej zapadły już pierwsze wyroki sądowe.

Szpital w Świnoujściu walczy z internetowym hejtem

Zdaniem Doroty Konkolewskiej, prezesa szpitala w Świnoujściu, publikowane w sieci komentarze na temat zarządzanej przez nią placówki są obraźliwe i nawołują do nienawiści. Twierdzi, że nie mają one niczego wspólnego z krytyką dozwoloną w prawie prasowym czy konstytucji. Przeciwko hejterom zostały już wytoczone procesy sądowe. W ich trakcie zapadły wyroki, nakazujące publiczne przeproszenie zarządu oraz pracowników szpitala. Anonimowi autorzy komentarzy będą musieli złożyć sprostowanie m.in. w związku z określaniem placówki „umieralnią”.

Władze szpitala wytoczyły również proces przeciwko jednemu z lokalnych portali Iswinoujscie.pl. Zapadł póki co nieprawomocny wyrok w Sądzie Okręgowym w Szczecinie, nakazujący właścicielowi serwisu opublikowanie oświadczenia z przeprosinami. Został on oskarżony o przyzwalanie na naruszanie dóbr osobistych, poprzez umieszczanie komentarzy szkalujących szpital oraz jego personel. Na portalu tym były także seryjnie publikowane artykuły nieprzychylne miejskiemu szpitalowi, dotyczące m.in. jakości obsługi pacjenta, wydatkowania publicznych środków czy zbyt wysokich zarobków pracowników placówki. Treści te miały każdorazowo jednostronny charakter. Prezes szpitala Dorota Konkolewska zauważyła, że oskarżony portal sam działał niezgodnie z utworzonym przez siebie regulaminem.

Przedstawiciele Szpitala Miejskiego w Świnoujściu zamierzają wytoczyć sprawy sądowe przeciwko kolejnym internetowym hejterom. Zaapelowali o pacjentów, aby w przypadku niezadowolenia z jakości świadczonych przez placówkę usług osobiście kontaktowali się z władzami szpitala, zamiast umieszczać w sieci anonimowe komentarze. Ich zdaniem publikowanie takich treści w internecie daje jedynie efekt w postaci eskalacji agresji.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUOKiK apeluje do Google i Apple w sprawie ochrony danych osobowych Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się