Portal bezpiecznego e-biznesu

Startup w mediach społecznościowych - krok II - plan działania

 Startup w mediach społecznościowych - krok II - plan działania

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Wiele osób decydując się na prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych pomija strategię działań. Zakładają konta w serwisach i myślą, że "jakoś to będzie". Nic bardziej mylnego!

Startup w mediach społecznościowych - krok II - plan działania

Kiedy już odpowiedziałeś sobie na pytania, które zadałam Ci w poprzednim wpisie - TUTAJ - pora na kolejny krok, czyli przyjrzenie się potencjalnym klientom. Określenie Twojej grupy docelowej jest bardzo istotne, bo może się okazać, że tylko niewielki procent Twoich potencjalnych klientów korzysta z Facebooka lub Internetu w ogóle i wtedy inwestowanie w niego, np. poprzez płatne kampanie reklamowe to po prostu strata czasu i pieniędzy.

Do kogo chcesz dotrzeć?

Zacznij od zbudowania sylwetki Twojego potencjalnego klienta. Bo przecież musimy wiedzieć do kogo chcemy dotrzeć! Stworzenie takiego przedstawiciela grupy docelowej powinno być zbiorem różnych jego cech. Opis musi być szczegółowy i powinien zawierać te elementy: wiek, zawód, zainteresowania, historia życiowa, cele. Wczuj się w rolę reportera i opisz swojego przykładowego klienta tak, jakby był bohaterem Twojego reportażu.

W przypadku, kiedy Twój produkt dopiero wchodzi na rynek, będziesz jedynie budować opis Twojego “wymarzonego” klienta, a czas zweryfikuje tę charakterystykę.

Audience Insights

Jak dowiedzieć się, czy Twoi potencjalni klienci korzystają z mediów społecznościowych? Skorzystaj z narzędzia Audience Insights na Facebooku.



Do narzędzia możesz szczegółowo wprowadzić wcześniej zebrane dane. Uzupełniasz przedział wiekowy Twoich prawdopodobnych klientów, ich zainteresowania, pasje, określasz region, w którym najprawdopodobniej mieszkają, ich wykształcenie, a nawet liczbę dzieci. Dzięki temu zbadasz jak duża liczba Twoich teoretycznych klientów jest obecna na Facebooku (analogicznie będziesz mógł zebrać dane dotyczących fanpage’ów Twojej konkurencji).


Nie zapomnij o konkurencji

Koniecznie sprawdź, jak działa na Facebooku Twoja konkurencja. Zbadaj, czy w ogóle jest ona dostępna w mediach społecznościowych. Przeanalizuj treści, które publikuje - zwróć uwagę na to, które rodzaje postów generują największy odzew wśród jej fanów, w jakich godzinach prowadzona jest komunikacja, a także jak konkurenci wchodzą w interakcje z fanami, np. czy odpowiadają na komentarze i opinie?

Określ ich mocne i słabe strony komunikacji w social mediach. Zrób zestawienie - zapisz co Ci się podoba, a co wg Ciebie wymaga poprawy. Spójrz na te profile okiem klienta.

---

Określenie Twoich potencjalnych klientów i przyjrzenie się konkurencji to pierwsze - wg mnie najważniejsze etapy budowania strategii. Kolejny krok to określenie działań w obszarze komunikacji, ale o tym przeczytasz następnym razem.



Komentarze

‹ Poprzedni artykułHakerzy podrobili rozszerzenie Adblock Plus Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się