Portal bezpiecznego e-biznesu

Startup w mediach społecznościowych

 Startup w mediach społecznościowych

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Jesteś na początku swojej drogi z mediami społecznościowymi? Jeśli tak - koniecznie znajdź czas i odpowiedz sobie na 3 najważniejsze pytania, a dopiero potem... zacznij działać!
Startup w mediach społecznościowych

Założyłeś własną firmę. Masz NIP, REGON, stosy wypełnionych papierów i setki złożonych podpisów (tylko czytelnie!). Twój produkt jest świetny, Twoje usługi realizujesz na najwyższym poziomie. Masz stronę internetową, więc myślisz, że czas na Facebook. Zakładasz konto firmowe - Twoi kumple lajkują Twoje posty, Twoja mama od czasu do czasu skomentuje, że dobrze Ci idzie, Syneczku i… i właściwie tyle.

Zadaj sobie pytania

Dlaczego chcę być w social mediach? Czy mój biznes naprawdę tego potrzebuje?

Mówi się, że dzisiaj każdy jest na Facebooku - nie ma cię na fejsie, więc nie istniejesz - niestety wiele firm wzięło sobie to do serce i zakłada swoje firmowe fanpage’e właściwie tylko po to... by je mieć! Nie zdają sobie sprawy, że tak naprawdę robią tym sobie więcej szkody niż pożytku, bo…

Czy oni rozumieją specyfikę social mediów? (I czy rozumiesz ją Ty?)

Marketing w mediach społecznościowych nie może wyglądać tak jak w tradycyjnych mediach. To jasne, że fanpage’a na Facebooku czy profilu na Instagramie nie można traktować jak dawnej tablicy z ogłoszeniami. Zastanów się po co codziennie rano sprawdzasz Facebooka? Po co wchodzisz do mediów społecznościowych wieczorami? Bo szukasz tutaj ciekawych treści i rozrywki. Więc jeśli Twój profil nie będzie tego dostarczał ludzie nie będą na niego wchodzić. Proste? Bardzo!

Czy masz odpowiednie zaplecze?

Wielu ludziom wydaje się, że promocja w mediach społecznościowych nic nie kosztuje. No jasne! Przecież każdy potrafi wrzucić na fejsika kilka zdjęć i krótki komentarz z emotką.

Niestety, takie myślenie choć bardzo powszechne - jest błędne! Za dobrze prowadzonymi profilami w mediach społecznościowych stoją ludzie, ich czas oraz zaangażowanie, a także budżet. Przygotowanie ciekawych treści pochłania co najmniej kilka godzin w tygodniu. Do tego dochodzi stworzenie odpowiednich grafik czy zakup fotografii z banków zdjęć. Niezbędny jest, nawet niewielki, budżet na kampanie reklamowe - abyś poinformował ludzi o swojej marce i podniósł ich świadomość na temat Twojego produktu czy usługi. I w końcu - chyba najważniejszy - monitoring social mediów i wyciąganie wniosków ze statystyk.

Dopiero, jeśli szczerze odpowiesz sobie na powyższe pytania, będziesz mógł pójść dalej, a Twoje działania na Facebooku będą mogły być naprawdę efektywne. Pamiętaj, jednak, że to dopiero początek. Teraz czeka Cię przygotowanie odpowiedniej strategii, ale o tym przeczytasz następnym razem.

Czytaj także: Przedsiębiorca w Sieci, czyli jak nie zginąć w dżungli Internetu

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUważajcie na te firmy. KNF wpisał je na listę ostrzeżeń publicznych Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się