Składki do ZUS w 2018 r. Ile zapłacą przedsiębiorcy?

16 listopada, 2017 · Gabriel Gatner · 2 min czytania

Ponad 1200 zł na ubezpieczenia społeczne i składkę zdrowotną zapłacą w 2018 roku samozatrudnieni i osoby opłacające ZUS za siebie od minimalnej podstawy wymiaru.

Zalecamy ostrożność podczas zakupów w sklepie: homeekspert.net

Ponad 1200 zł na ubezpieczenia społeczne i składkę zdrowotną zapłacą w 2018 roku samozatrudnieni i osoby opłacające ZUS za siebie od minimalnej podstawy wymiaru.

Zbliża się nowy rok, a to oznacza podwyżkę

w składek do ZUS dla przedsiębiorców. Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie

emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe oraz Fundusz Pracy stanowi 60 % wynagrodzenia

podawanego w ustawie budżetowej tj. 4.443 zł. Stąd przedsiębiorcy opłacający

minimalne składki ZUS będą opłacać je w 2018 roku za siebie od kwoty nie

niższej niż 2.665,80 zł (czyli 60% z 4.443 zł). Podstawa wymiaru

społecznych składek będzie więc o 108 zł wyższa niż obecnie obowiązująca.

Konsekwencją wyższej podstawy wymiaru jest wzrost o kilka złotych każdego rodzaju składki. W sumie daje to sumę składek na ubezpieczenia społeczne wyższą o 36,94 zł w stosunku do tego, co przedsiębiorcy płacą w 2017 roku.

Jak będą kształtować się poszczególne

stawki?

W 2018 roku przedsiębiorcy zapłacą do ZUS:

  1. 520,36 zł składki emerytalnej,
  2. 213,26 zł składki rentowej,
  3. 65,31 zł składki chorobowej
  4. 47,98 zł składki wypadkowej,
  5. 65,31 zł na Fundusz Pracy.

Na pocieszenie należy zaznaczyć, że w

najbliższym czasie ma wejść w życie ulga na start dla młodych firm, która przewiduje półroczne zwolnienie z obowiązku

opłacania składek ZUS. A później 2 lub nawet 3 letni okres tzw. małego

ZUS-u ma pomóc rozpoczynającym działalność gospodarczą w obniżeniu kosztów

obowiązkowych ubezpieczeń.

Komentarze obsługuje Disqus. Wczytanie spowoduje połączenie z zewnętrznym serwisem.