Składki do ZUS w 2018 r. Ile zapłacą przedsiębiorcy?
Ponad 1200 zł na ubezpieczenia społeczne i składkę zdrowotną zapłacą w 2018 roku samozatrudnieni i osoby opłacające ZUS za siebie od minimalnej podstawy wymiaru.

Ponad 1200 zł na ubezpieczenia społeczne i składkę zdrowotną zapłacą w 2018 roku samozatrudnieni i osoby opłacające ZUS za siebie od minimalnej podstawy wymiaru.
Zbliża się nowy rok, a to oznacza podwyżkę
w składek do ZUS dla przedsiębiorców. Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie
emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe oraz Fundusz Pracy stanowi 60 % wynagrodzenia
podawanego w ustawie budżetowej tj. 4.443 zł. Stąd przedsiębiorcy opłacający
minimalne składki ZUS będą opłacać je w 2018 roku za siebie od kwoty nie
niższej niż 2.665,80 zł (czyli 60% z 4.443 zł). Podstawa wymiaru
społecznych składek będzie więc o 108 zł wyższa niż obecnie obowiązująca.
Konsekwencją wyższej podstawy wymiaru jest wzrost o kilka złotych każdego rodzaju składki. W sumie daje to sumę składek na ubezpieczenia społeczne wyższą o 36,94 zł w stosunku do tego, co przedsiębiorcy płacą w 2017 roku.
Jak będą kształtować się poszczególne
stawki?
W 2018 roku przedsiębiorcy zapłacą do ZUS:
- 520,36 zł składki emerytalnej,
- 213,26 zł składki rentowej,
- 65,31 zł składki chorobowej
- 47,98 zł składki wypadkowej,
- 65,31 zł na Fundusz Pracy.
Na pocieszenie należy zaznaczyć, że w
najbliższym czasie ma wejść w życie ulga na start dla młodych firm, która przewiduje półroczne zwolnienie z obowiązku
opłacania składek ZUS. A później 2 lub nawet 3 letni okres tzw. małego
ZUS-u ma pomóc rozpoczynającym działalność gospodarczą w obniżeniu kosztów
obowiązkowych ubezpieczeń.
Komentarze obsługuje Disqus. Wczytanie spowoduje połączenie z zewnętrznym serwisem.