Propozycje UOKIK w sprawie zaostrzenia przepisów związanych z wprowadzeniem w błąd klienta!

30 kwietnia 2018, 14:20 , autor: Maksym Kuczyński (legalniewsieci.pl)

UOKIK działa bez wytchnienia dlatego właśnie na celowniku mają firmy energetyczne i telekomunikacyjne, które wprowadzają klientów w błąd!
Propozycje UOKIK w sprawie zaostrzenia przepisów związanych z wprowadzeniem w błąd klienta!

Niektórzy przedsiębiorcy stworzyli swój model biznesowy na błędnym informowaniu konsumentów w sprawie z umowami podpisywanymi na świadczenie usług telekomunikacyjnych i sprzedaż energii. Oszuści mają swoje sposoby na wprowadzanie konsumentów w błąd, a wymyślnie nowych przychodzi im z łatwością. Dla przykładu podamy kilka ze znanych nam sposobów :

  • podszywanie się pod operatora, z którym posiadamy mamy umowę,
  • niedostarczanie egzemplarza zawartej umowy sprzedaży,
  • niedostarczanie strony z danymi kontaktowymi sprzedawcy,
  • naliczanie bezpodstawnych kar za zmianę dostawcy usług,
  • nękanie konsumentów nieważnymi nakazami zapłaty.

Propozycją UOKIK jest współpracy Urzędu Regulacji Energetyki wraz z Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Współpraca ta miałaby na celu zniwelowania nielegalnych praktyk z rynku przedsiębiorstw energetycznych oraz telekomunikacyjnych, które w swojej działalności korzystają z kanałów bezpośrednich.

To właśnie te urzędy mają legitymację do przyznawania i odbierania koncesji firmom na rynku telekomunikacyjnym i energetycznym. Wyeliminowanie oszustów wymaga wiele pracy i odpowiednich narzędzi, które pozwolą na skuteczną walkę z tym bezprawnym procederem. Jednym z narzędzi prawnych, które organy ścigania mogą używać jest art. 139 b. w którym czytamy :

Kto w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa zawierając umowę z konsumentem nie spełnia wymagań dotyczących udzielenia informacji lub wydania dokumentu, przewidzianych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827), podlega karze grzywny.

Propozycją UOKIK jest stworzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących sprzedaż poza lokalem (sprzedaż bezpośrednia), co miałoby uporządkować rynek oraz miałoby określić jego wartość. Jednak zdaniem Mirosława Lubonia ( Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej) oszuści, którzy działają na tym rynku znajdą kolejne nowe pomysły jak oszukać konsumenta.


Czytaj również

Komentarze

Legalniewsieci.pl © 2018

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno