Portal bezpiecznego e-biznesu

Projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i UE ochroni dzieci

 Projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i UE ochroni dzieci

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Projekt dyrektywy proponowany przez Parlament Europejski i Rade UE, nad którym negocjacje zostały ukończone w dniu 26 kwietnia 2018r. ma na celu zmiany w przepisach związanych z audiowizualnymi usługami medialnymi, a w tym z platformami cyfrowymi.
Projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i UE ochroni dzieci

Przepisy te nie dotyczą tylko tradycyjnych dostawców ale również nadawców platform filmów na żądanie czy takich nadawców jak Netflix, Facebook, YouTube czy Showmax czy ogólnie dostępnych livestreamów.

W projekcie dyrektywy posłowie od PE wprowadzają przepisy, które mają być jak zawsze „skuteczne i efektywne” w zakazywaniu jakichkolwiek treści nawołujących do przemocy, terroryzmu czy nienawiści. Najbardziej jednak na celowniku będą treści związane z pornografią i nieuzasadnioną przemocą, za które są przewidziane najsurowsze kary.

Narzędziami, które mają zwalczać niebezpieczne treści mają być formularze zgłoszeniowe lub oznaczanie treści przez użytkownika jako szkodliwe, na które administrator musi zareagować najszybciej jak potrafi gdyż będzie za nie odpowiedzialny.

Dyrektywa posiada jeszcze inne regulacje związane z ochroną dzieci. Jedną z nich ma być ograniczenie reklam oraz lokowania produktów w programach dla dzieci w TV czy na platformach wideo na żądanie. Przede wszystkim ograniczone mają zostać reklamy niezdrowej żywności czy napojów, a samo lokowanie produktów i telezakupy mają być zakazane w programach dla dzieci.
Przewidziano również mechanizm, który ma ochronić dane osobowe dzieci przed gromadzeniem przez dostawców usług medialnych i audiowizualnych przed przetwarzaniem danych w celu profilowania, reklamy behawioralnej oraz calach komercyjnych.


Kolejnymi regulacjami zostaną objęte godziny emisji reklam. Przepisy stanowią, że maksymalny limit nadawania reklam to 20% dziennego okresu transmisji w przedziale godzinowym 06:00 do 18:00, co ma pozwolić nadawcy na elastyczne dostosowanie reklam. Następny przedział czasowym jest od godziny 18:00 do 00:00 gdzie limit czasowy reklam również wynosi 20% nadawania.


Zostając przy limitach procentowych to dyrektywa przewiduje jeszcze obowiązek co najmniej 30% udziału produkcji europejskich w zawartość kanałów TV i platform VOD. Limit ten ma na celu wspieranie różnorodności kulturowej europejskiego sektora audiowizualnego.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCzy można odstąpić od umowy zawartej w drodze licytacji na portalu aukcyjnym? Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się