Portal bezpiecznego e-biznesu

69% porzucanych koszyków!

 69% porzucanych koszyków!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Wypełnienie oraz wysłanie zamówienia to sukces każdego sklepu internetowego. Jednak, nie każdy sklep ułatwia drogę klientowi. Oczywiście jest to działanie nieświadome. Pojawia się pytanie, jak uniknąć sytuacji w której klient wrzuca produkt do koszyka, wypełnia formularz zamówienia i nagle… po prostu opuszcza sklep.
69% porzucanych koszyków!
Z badań wynika, że aż 69% klientów porzuca koszyk zakupowy. Dlaczego tak się dzieje? Oczywiście w wielu przypadkach klient, po dłuższej chwili namysłu, po prostu rezygnuje z zakupu. Jeszcze w innym przypadku klient opuszcza sklep ponieważ np. cena produktu w koszyku jest większa niż cena produktu w konkurencyjnym sklepie. Natomiast, duża część klientów, rezygnuje z zakupów ponieważ jest zniechęcana do zakupu przez sam sklep!
Co powoduje największe zniechęcenia klienta do sklepu w trakcie zamówienia? W naszej ocenie są to 4 najważniejsze rzeczy:

Numer 1 – Wysokie koszty dostawy.

Koszt dostawy to ważny element ceny zamówienia. Klient, który w chwili obecnej jest przyzwyczajony do ofert „darmowa dostawa” może łatwo zrezygnować z zamówienia jeżeli do ceny produktu zostaną doliczone wysokie koszty dostawy. Ja można uniknąć sytuacji w której klienci rezygnują z zakupów z powodu zbyt wysokich kosztów dostawy? Warto wprowadzić np. próg kwotowy od którego sklep oferuje darmową dostawę lub nie pobierać opłat za niektóre sposoby wysyłki.

Numer 2 – Konto w sklepie.

Bardzo często sprzedawcy starają się związać klienta ze sklepem wymuszając na nim wpisanie adresu mailowego lub założenie konta. Tego typu działania bardzo często powodują niechęć do złożenia zamówienia. Klienci nie są zainteresowani otrzymywaniem materiałów reklamowych czy wypełnianiem ankiet. Obecnie klient chce szybko złożyć zamówienie, a wszystko co rozprasza jego główny cel wizyty w sklepie, działa na niekorzyść sklepu.

Numer 3 – Skomplikowany proces zakupowy.

Numer 3 wiąże się numerem 2 na naszej liście. Warto pamiętać, że zmuszanie klienta do wypełniania dużej ilości informacji w formularzu zamówienie jest przyczyną do porzucenia koszyka. We wzorcowym formularzu zamówienia powinno się znaleźć od 12 do 14 elementów. Natomiast, jak wynika z badań, w przeciętnym sklepie internetowym jest ok 24 elementów, które musi uzupełnić klient. Dlatego warto przemyśleć czy np. data urodzenia klienta, jest informacją niezbędną do zrealizowania zamówienia. Poprawa formularza zamówienia może znaczenie poprawić wyniki sprzedażowe naszego sklepu.

Numer 4 – Regulamin.

Podobno regulaminy nie są w ogóle czytane przez klientów, taka opinia panuje wśród wielu sprzedawców. Oczywiście, w czasie kiedy klient przegląda ofertę sklepu, regulamin nie należy do jego ulubionej lektury, natomiast w chwili kiedy decyduje się na zakup jest zdecydowanie inaczej. Obecnie klienci są świadomi swoich praw i chętnie z nich korzystają. W regulaminie mogą szybko znaleźć informację, kto jest sprzedawcą, gdzie ma siedzibę, czy można odstąpić od umowy i na jakich zasadach można reklamować towar. Poprawnie sporządzony regulamin, który jest czytelny i przejrzysty, zwiększa szansę na utrzymanie klienta i złożenie zamówienia.
Może waszym zdaniem są jeszcze jakiś inne rozpraszacze? Może, waszym zdaniem, któryś numer na naszej liście w ogóle nie powinien się na niej znaleźć i wcale nie powoduje porzucenia koszyka przez klienta? Zachęcamy do dyskusji.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułSpory konsumenckie. Rozwiązanie? Mediacja! Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się