Portal bezpiecznego e-biznesu

Nowa, nieoczywista platforma e-handlu rośnie w siłę

 Nowa, nieoczywista platforma e-handlu rośnie w siłę

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Nie ulega wątpliwości, że rynek e-commerce pod względem dostępnych platform marketplace stał się dość stabilny. Nowe podmioty mają trudności, by zachęcić użytkowników i zdobyć odpowiednie zainteresowanie. Dalej pojawiają się jednak nowi potentaci w branży. Sporą popularnością wśród konsumentów cieszą się zakupy za pośrednictwem Facebooka.

Nowa, nieoczywista platforma e-handlu rośnie w siłę

Aby wejść na rynek platform typu marketplace konieczne jest zaproponowanie użytkownikom innowacji. Inną opcją może być posiadanie odpowiedniego kapitału ludzkiego i finansowego, który zostanie wykorzystany w celu odpowiedniego wypromowania serwisu. Ostatnie lata ukazały, że ciężko przyciągnąć uwagę konsumentów do nowej platformy. Oprócz najpopularniejszych w ostatnich latach serwisów, np. Allegro, zainteresowanie zdobywa ostatnio platforma dość nieoczywista, a mianowicie portal społecznościowy „Facebook”. Jak ukazuje raport "Shopping Pulse", zainteresowanie zakupami za pośrednictwem serwisu firmy Meta wciąż rośnie.

Aż 34% badanych decyduje się na zakup danego produktu dzięki reklamie, która ukazała im się w social mediach. W przypadku Facebooka, połowa wspomnianej grupy zamawia go właśnie za pośrednictwem tej platformy. Serwis w ostatnich latach dynamicznie rozwijał zakładkę „marketplace”, która pozwala ogromnej grupie użytkowników na łatwy dostęp do artykułów, które mogą ich zainteresować. Sprzedawcy wykorzystujący Facebook mogą być przyciągani zasięgami, którymi portal dysponuje. Nie bez znaczenia pozostaje ogłoszeniowy charakter serwisu, dzięki czemu brak jakichkolwiek prowizji. Popularność zakupów w social mediach nie umknęła również uwadze organów państwowych. Fiskus coraz częściej śledzi działalność sprzedawców m.in. na portalu Facebook. Jeżeli ma ona charakter ciągły i zorganizowany, to może być uznana za działalność gospodarczą.

Źródło zdjęcia: Image by Freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułNapoje energetyczne – co może grozić za ich reklamowanie w sieci? Następny artykuł ›Broszura reklamowa – skuteczne narzędzie marketingowe

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się