Portal bezpiecznego e-biznesu

Napoje energetyczne – co może grozić za ich reklamowanie w sieci?

 Napoje energetyczne – co może grozić za ich reklamowanie w sieci?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Wraz z nadejściem 2024 roku najprawdopodobniej wejdzie w życie zakaz sprzedaży tzw. „energetyków” osobom poniżej 18 roku życia. Kontrowersyjna dla niektórych zmiana nie będzie polegała jedynie na ograniczeniu handlu, ale również zmianie reguł według których tego typu produkty będzie można promować.

Napoje energetyczne – co może grozić za ich reklamowanie w sieci?

Zmiana ustawy o zdrowiu publicznym, którą lada chwila powinien podpisać Prezydent przewiduje szereg zmian w kwestii handlu napojami energetycznymi. Zakaz sprzedaży niepełnoletnim to tylko jedna z nich. Podobnie jak w przypadku alkoholu, ustawodawca zdecydował się na ograniczenie możliwości reklamy tego typu produktów za pośrednictwem wszelkich mediów. Ma to na celu systematyczne zmniejszanie popularności tego typu produktów wśród społeczeństwa. Za napój energetyzujący uznany jest każdy, w którym stężenie kofeiny wynosi ponad 150 mg/l.

Ograniczenie reklamy ukierunkowane jest przede wszystkim na ochronę najmłodszych, do których tego typu materiały miałyby być kierowane. Oprócz zakazu uczestniczenia osób do 18 roku życia w spotach reklamowych napojów energetycznych, ustawodawca postanowił, że zakazane będzie również samo ich kierowanie do dzieci i młodzieży. Zabronione ma być również łączenie tych produktów z aktywnością fizyczną, relaksem czy szeroko rozumianym sukcesem. Zgodnie z ustawą zakaz obejmuje reklamę w środkach usług informatycznych. Sprawia to, że portale społecznościowe i środki powszechnej komunikacji w sieci również będą pod niego podlegały.

Ograniczenia reklamowe zostały ukształtowane podobnie, jak przy napojach alkoholowych. A jak ustawodawca zdecydował się spenalizować reklamę energetyków wbrew ustawie? Kary mogą być naprawdę dotkliwe.

Kto, wbrew postanowieniom … reklamuje lub promuje napoje z dodatkiem kofeiny lub tauryny podlega grzywnie od 10 000 do 500 000 złotych albo karze ograniczenia wolności

Biorąc pod uwagę, że zakaz reklamy alkoholu w internecie jest w ostatnich miesiącach realizowany dość restrykcyjnie, to z pewnością w przypadku napojów energetycznych nie będzie inaczej.

Źródło zdjęcia: Image by KamranAydinov on Freepik

Komentarze

‹ Poprzedni artykułFiskus na potęgę kontroluje social media Następny artykuł ›Sprzedaż alkoholu w sieci – gigant wchodzi do gry!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się