Konsultanci telefoniczni Netii dzwonili do konsumentów, przedstawiając im ofertę handlową, nie posiadając stosownej zgody na przetwarzanie danych osobowych. Konsumenci mogą liczyć teraz na 120 zł rekompensaty ze strony telekomu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odnotował szereg zgłoszeń od osób, które otrzymywały niechciane telefony ze strony znanego operatora telekomunikacyjnego – Netii. UOKiK zbadał sprawę, w szczególności analizując rozmowy, które doradcy prowadzili z niezadowolonymi konsumentami. Okazuje się, że pracownicy operatora dzwonili z propozycją zawarcia umowy, mimo że Netia nie miała zgód odbiorców na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Tym samy Netia naruszyła prawo telekomunikacyjne.
Prezes UOKiK wyjaśnił:
Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami.
Niezadowoleni konsumenci, którzy zawarli umowę z Netią i ją kontynuują mogą skorzystać z jednego z poniższych wariantów:
Konsumenci, którzy nie skorzystali z oferty Netii lub wypowiedziały umowy będą mogły wybrać jedną z kilku opcji:
Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.
Komentarze