Portal bezpiecznego e-biznesu

Los Google+ przesądzony – serwis zostanie zamknięty

 Los Google+ przesądzony – serwis zostanie zamknięty

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Google+ to to zdecydowanie najmniej udany z projektów internetowego giganta. Jego los został przypieczętowany po ujawnieniu ogromnego wycieku danych użytkowników serwisu.

Los Google+ przesądzony – serwis zostanie zamknięty

Już od dłuższego czasu platforma Google+ notowała stały spadek liczby użytkowników, a jej właściciel przestał rozwijać usługę. O ostatecznym upadku serwisu zdecydowała jednak publikacja dziennika „Wall Street Journal”, który ujawnił, że firma z Mountain View zataiła wyciek danych 500 tys. użytkowników tego serwisu. Śledztwo dziennikarskie wykazało, że w latach 2015-2018 w serwisie Google+ istniał błąd, który umożliwiał dowolnej osobie zdobycie danych osobowych 500 tysięcy użytkowników. Dotyczy to takich informacji, jak płeć, imię i nazwisko, adres e-mail i data urodzenia. Dane były dostępne nawet wtedy, gdy użytkownicy oznaczyli je jako prywatne.

Zdaniem dziennika Google był od początku świadom tego problemu, ale powstrzymywał ujawnienie tych informacji gdyż bał się, że wzbudzi to zainteresowanie regulatorów lub doprowadzi do porównań z Facebookiem i słynnym skandalem Cambridge Analytica. Po doniesieniach gazety Google na swoim oficjalnym blogu poinformował, że serwis Google+ w wersji konsumenckiej zostanie zamknięty w ciągu 10 miesięcy.

Konsumencka wersja Google+ cieszy się niewielkim zainteresowaniem, a 90 proc. sesji użytkowników trwa krócej niż 5 sekund

- tak uzasadnia swoją decyzję Google.

W wydanym komunikacie Google uspokaja, że nie ma dziś żadnych dowodów na to, aby ktokolwiek wykorzystał błąd, który pozwalał na dotarcie do prywatnych danych użytkowników. Nie sposób jednak zweryfikować tych twierdzeń. Niepokój wzbudza to, że firma załatała dziurę w marcu 2018 roku, czyli dopiero trzy lata po tym, gdy błąd się pojawił. Z Google+ nadal będą mogły korzystać firmy.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułReklama ukryta: product placement, reklama podprogowa Następny artykuł ›Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się