Portal bezpiecznego e-biznesu

Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

 Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Chcesz zwiększyć sprzedaż, więc myślisz o reklamie w Internecie. To dobry pomysł, pod warunkiem, że wybierzesz właściwe narzędzie do realizacji swoich celów. Kiedy sprawdzą się kampanie Google Ads? Czym jest taka forma promocji online? Wyjaśniamy.

Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Kampanie Google Ads, czyli co?

Reklama w Internecie to szerokie pojęcie, bo i lista opcji jest bardzo długa. Czym zatem są kampanie Google Ads? Chodzi o płatne komunikaty, które wyświetlają się na stronach odwiedzanych przez potencjalnych klientów albo w niektórych używanych przez nich aplikacjach mobilnych.

Mogą one przybrać bardzo różne postaci – zarówno tekstu, jak i grafiki czy bardziej zaawansowanego materiału multimedialnego. Mogą się także wyświetlać w rozmaitych miejscach. Zasadniczo mają jednak kluczowe cechy wspólne. Taka reklama w Internecie:

  • prowadzi do ustalonej przez Ciebie strony www – np. strony głównej firmy, na landing page, do fanpage’u w mediach społecznościowych albo konkretnej kategorii/produktu w sklepie internetowym;
  • jest płatna, a Ty jako reklamodawca ponosisz koszty każdorazowego wyświetlenia komunikatu oraz kliknięcia i przejścia użytownika na stronę docelową (w zależności od modelu rozliczenia);
  • działa w określonych ramach czasowych – tzn. wyświetla się w okresie trwania kampanii Google Ads, a potem „znika”;
  • podlega ścisłej kontroli i monitorowaniu – co oznacza, że można dowolnie skonfigurować to, do kogo trafia i na bieżąco sprawdzać, kto w nią klika i co dzieje się dalej (a zatem np. ile zapytań ofertowych pozyskasz dzięki danej reklamie w Internecie czy ile sfinalizujesz transakcji).

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?

Kampanie Google Ads to bardzo rozległa kategoria narzędzi. Podstawowy podział uwzględnia:

  • kampanie w sieci wyszukiwania Google – reklamy, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google, m.in. jako linki sponsorowane albo PLA (reklamy Google Shopping);
  • kampanie w sieci reklamowej – komunikaty displayowe, które pojawiają się na innych stronach odwiedzanych przez klienta, a także w używanych przez niego aplikacjach lub podczas oglądania materiałów na YouTube.

Oba te rodzaje promocji mają swoje zalety i pozwalają trafić do różnych segmentów klientów.

Warto wspomnieć, że Google oferuje także nowy typ inteligentnej kampanii produktowej. Chodzi o Performance Max (PMax). Są to kampanie inteligentne Google Ads, które w ramach jednego narzędzia automatycznie łączą wszystkie najlepiej pasujące rodzaje dostępnych reklam: displayowych i w wyszukiwarce. Do „namierzania” potencjalnych klientów system wykorzystuje sztuczną inteligencję i elastycznie dopasowuje to, gdzie, komu i jakie wyświetlają się komunikaty – tak aby zmaksymalizować efekty. Przykładowo, jeżeli Twoja firma sprzedaje bramy garażowe oraz przemysłowe i kieruje ofertę do klientów B2B i B2C, osoby z tych dwóch grup mogą zobaczyć inne reklamy. Przedsiębiorcy wyświetlą się bramy przemysłowe, a osoba prywatna, która wcześniej szukała informacji o bramach garażowych dostanie ofertę na bramę garażową.

Uwaga! Kampanie inteligentne Google Ads to obecnie standardowe rozwiązanie – usługi w tym zakresie są domyślnie wspierane technologią AI.


Dobrze zaplanowana i poprowadzona kampania Google Ads to sposób na szybki wzrost sprzedaży.

Skuteczna reklama Google Ads: dla kogo to rozwiązanie?

Kiedy kampanie Google Ads to odpowiednie narzędzie marketingowe? Jego zastosowanie ma sens, jeżeli:

  • oczekujesz efektów „na wczoraj” – kampanie Google Ads działają tuż po tym, jak zostaną „odpalone” i już od pierwszego dnia mogą przynosić zapytania ofertowe czy szybką sprzedaż;
  • chcesz ściśle kontrolować budżet na tę formę promocji – przy konfiguracji inteligentnych kampanii Google Ads można go precyzyjnie zaplanować, tak aby nie wykroczyć poza dostępne zasoby;
  • zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży w krótkim czasie – np. aby wykorzystać „wysoki sezon” na oferowane produkty albo przyspieszyć „wietrzenie magazynów”.

Trzeba pamiętać, że kampanie Google Ads przynoszą głównie krótkofalowe efekty. Dlatego stanowią ważny element strategii marketingowej, ale nie jedyny istotny. Warto połączyć płatną reklamę w Internecie np. z pozycjonowaniem oraz content marketingiem – wyjaśnia Agnieszka Góral z Agencji ECHO. – Dzięki temu można osiągnąć prawdziwie długofalowe efekty promocji i realizować coraz ambitniejsze cele sprzedażowe oraz biznesowe, a jednocześnie optymalizować wydatki na marketing – dodaje.

Uwaga! Chociaż w teorii możesz skonfigurować inteligentną kampanię produktową na własną rękę, w praktyce… to trudniejsze niż się wydaje. Jeden drobny błąd może spowodować, że środki „wpakowane” w reklamę w Internecie nie przyniosą pożądanego zwrotu z inwestycji. Dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi z doświadczeniem w kampaniach Google Ads. Wsparcie specjalistów przekłada się na realne efekty – takie, które widać nie tylko w raportach, ale we wzrastającej liczbie klientów. Warto więc skonsultować z ekspertami, w jakim zakresie skorzystać z Google Ads i dzięki temu uzyskać pożądane wyniki sprzedażowe.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułInformowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów Następny artykuł ›Fałszywy skład produktu – olbrzymia kara od UOKiK

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się