Portal bezpiecznego e-biznesu

Jak skutecznie komunikować się z naszymi klientami na Facebook’u?

 Jak skutecznie komunikować się z naszymi klientami na Facebook’u?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Efektywna komunikacja wymaga przygotowania planu. Od czego zacząć?
Jak skutecznie komunikować się z naszymi klientami na Facebook’u?

Zacznij od analizy grupy docelowej oraz sprawdź jak w tym zakresie działa konkurencja - jak to zrobić? Przeczytasz TUTAJ.

Analiza tych danych jest niezbędna, aby pójść o krok dalej. Musisz wiedzieć do kogo kierujesz swój komunikat - tylko wtedy będziesz mógł tworzyć treści, które zainteresują Twoich odbiorców.


Znajdź niszę

Zastanów się co chcesz przekazać - może uda Ci się znaleźć jakąś niszę tematyczną związaną z Twoją branżą, której nie wykorzystuje konkurencja? Ponadto, przypomnij sobie misję Twojej firmy i wypisz jej trzy najważniejsze wartości - ważne, żebyś to właśnie je najsilniej podkreślał w mediach społecznościowych.


Grafika, wideo a może live?

Kolejnym krokiem będzie przygotowanie odpowiednich treści - pisząc “odpowiednich” mam na myśli - przygotowanych dla Twoich grup docelowych. Zastanów się w jakiej formie będziesz je publikował: czy będą to grafiki, wideo, linki do artykułów, a może transmisje live? Musisz sprawdzić, na które formy przekazu najlepiej reagują Twoi odbiorcy.

Pamiętaj, że według algorytmów Facebooka posty, które zawierają “sam” tekst są znacznie rzadziej wyświetlane naszym odbiorcom.
Staraj się, aby w poście była odpowiednia grafika lub wideo - wtedy Twój post na pewno nie zostanie niezauważony!


Uzupełnij niezbędne elementy

Każdy profil ma swoje stałe elementy, które musisz koniecznie uzupełnić:

  • nazwa profilu - musi być jasna, tak by odbiorca od razu wiedział, czym się zajmujesz. Jeśli np. prowadzisz kawiarnię, nie pisz Słoneczny Zakątek, ale Kawiarnia Słoneczny Zakątek.

  • zdjęcie profilowe i zdjęcie lub film w tle - w zdjęciu profilowym najczęściej występuje logo, natomiast zdjęcie w tle, czyli tzw. cover - to foto, które pokazuje, czym zajmuje się Twoja marka. Niedawno Facebook wprowadził na fanpage’ach możliwość umieszczenia w tle krótkiego filmu - zajawki, w której możesz pokazać Twoją markę, produkty, swoich pracowników, Wasze wartości lub to jak pracujecie. Coś co wyróżnia Was wśród konkurencji.

  • informacje - dodaj krótki opis do strony w sekcji “Informacje o stronie” - nie zapomnij o dokładnych danych kontaktowych i adresie Twojej strony www.

  • pamiętaj także o przycisku CTA (wezwanie do działania) - Facebook daje Ci wybór co do komunikatu, który na nim umieścisz. Możesz wybrać przycisk z napisem, np. zadzwoń teraz, wyślij wiadomość, zarezerwuj teraz, itp.


Zadania redaktora

Pamiętaj, że prowadzenie profilu na Facebook’u to coś więcej niż wrzucenie posta kilka razy w tygodniu.

Ludzie wchodząc na Twój profil chcą poznać lepiej Ciebie i filozofię Twojej firmy, dlatego nie traktuj swojego fanpage’a jak tablicy z ogłoszeniami o Twoich produktach.
Pokaż raczej Twoją misję, proces wytwarzania produktów, działanie firmy od kuchni, swoich pracowników, itp. i koniecznie wchodź w interakcje ze swoimi fanami:
  • odpowiadaj na wiadomości - kiedy fani chcą o coś zapytać rzadko kiedy do Ciebie dzwonią - łatwiej jest im kliknąć w ikonę Messengera i wysłać do Ciebie wiadomość.

  • odpowiadaj na komentarze i podtrzymuj dyskusje - wg algorytmów Facebooka - liczba komentarzy ma wpływ na to ilu osobom w przyszłości pokażą się Twoje posty.

  • reaguj na bieżące wydarzenia - publikuj posty tematycznie związane z tym co aktualnie dzieje się w Twojej branży czy na świecie.


I na koniec rada: bądź autentyczny! Nie naśladuj konkurencji! Powoli wypracuj swój indywidualny sposób komunikacji z fanami. Jeśli będziesz publikował systematycznie unikalne i ciekawe wpisy oraz nie zapomnisz o obustronnej komunikacji Twój fanpage na pewno niebawem zyska na popularności!


Komentarze

‹ Poprzedni artykułKosmetyki na Spotify? Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się