Portal bezpiecznego e-biznesu

Jak pozycjonować sklep internetowy?

 Jak pozycjonować sklep internetowy?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Osoby, które prowadzą sklepy internetowe, na pewno chcą, by ich biznes miał szansę z roku na rok rosnąć. W takim wypadku powinno się zaimplementować działania pozycjonujące, które mogą być prostą, ale skuteczną podstawą do zwiększenia zysków.
Jak pozycjonować sklep internetowy?

Czym jest pozycjonowanie? I jak pozycjonować sklep internetowy? Pozycjonowanie to proces, który przeprowadza się, by strona znajdowała się jak najwyżej na liście wyszukiwań w przeglądarce. Warto dobrze zapoznać się z mechanizmami działań, które na to wpływają.

Search Engine Optimization, czyli optymalizacja treści

Poznanie zasad SEO jest podstawą, od której powinno się zacząć proces optymalizacji strony. Wprowadzenie ich pozwala na poprawę pozycji w wyszukiwarce bez dodatkowych opłat. Jak to osiągnąć?

Słowa kluczowe w treści

Pierwszym łącznikiem pomiędzy sklepem internetowym a użytkownikiem jest wyszukiwana fraza. Na jej podstawie algorytmy przeglądarek układają kolejność wyświetlania się stron. I to one powinny być podstawą tworzenia listy słów kluczowych.

Jaka fraza kluczowa się sprawdzi?

Dane analityczne stron internetowych podają informacje o tym, poprzez jaką frazę użytkownik trafił na stronę. To najlepsza wskazówka: daną frazę można wykorzystać w różnych formach. Warto też poddać analizie działania konkurencji lub skorzystać z dedykowanych narzędzi.

Jakie są rodzaje fraz kluczowych?

  • ogólne: krótkie i konkretne, mają dużą konkurencję,
  • fraza długiego ogona: uszczegółowiona i konkretna,
  • brandowe: zawiera nazwę marki,
  • lokalne: uszczegółowiona geograficznie.

O czym trzeba wiedzieć przy stosowaniu fraz kluczowych?

Frazy kluczowe muszą być naturalną częścią tekstu. Największym zagrożeniem utraty potencjału marketingowego są: kanibalizacja i duplikacja. Kanibalizacja to sytuacja, w której kilka podstron jest zoptymalizowanych pod tę samą frazę. Duplikacja to przypadek, w którym kilka podstron zawiera identyczny tekst. Powoduje to spadek wskaźnika odwiedzin.

Uatrakcyjnianie treści

Proces pozycjonowania to o wiele więcej niż sama dbałość o atrakcyjną treść. Należy też zadbać szczegóły:

  • uzupełnienie metadanych: atrakcyjne i zachęcające do kliknięcia elementy metatitle oraz metadescription, czyli to, co wyświetla się na stronie wyszukiwarki.
  • dbałość o formę tekstu: lead, wstęp i nagłówki.
  • system nagłówków: najważniejszy jest tak zwany H1, czyli tytuł. Następnie kolejno stosuje się nagłówki od H2 do H6.
  • pogrubienia: zaznaczane powinny być takie fragmenty, by przeczytanie tylko ich dawało już pewien obraz całości.
  • grafiki z opisem alt: będą urozmaiceniem i szansą na pojawienie się strony w segmencie "grafika" w wyszukiwarce.
  • linkowanie wewnętrzne: wprowadzanie hiperłączy, które linkują frazy w treści do odpowiednich podstron.

Co poza treścią?

Cały ten proces powinien być wspierany. Służą temu działania on-site, jak i off-site. Na przykład:

  • odpowiednio ułożone, krótkie adresy URL,
  • strona docelowa dobrana do celu,
  • certyfikaty bezpieczeństwa na stronie,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • działania skoordynowane w mediach społecznościowych.

Jak widać, działania w zakresie pozycjonowania składają się z wielu zadań. Osoby, które nigdy się tym nie zajmowały, na początku popełnią na pewno wiele błędów. Żeby uświadomić sobie cały zakres działań, mających wpływ na pozycjonowanie, warto zapoznać się z przykładowym opisem działań, specjalizującej się w tym firmy FEB (Fabryka e-biznesu). Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy wiedzą, intuicją i doświadczeniem pomogą w stworzeniu strategii, która będzie odpowiednia do zakładanego celu, grupy docelowej czy budżetu.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułJak drukarnie internetowe wspierają rozwój lokalnych firm Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się