Portal bezpiecznego e-biznesu

Gigantyczne zaniedbanie sieci hotelowej Starwood Hotels. Wyciekły dane 500 milionów klientów!

 Gigantyczne zaniedbanie sieci hotelowej Starwood Hotels. Wyciekły dane 500 milionów klientów!

Począwszy od 2014 roku do 10 września 2018 doszło do wycieku danych 500 milionów klientów sieci hotelowej Starwood, należącej do firmy Marriott International. W przypadku 327 milionów klientów miały one charakter wrażliwy.

Gigantyczne zaniedbanie sieci hotelowej Starwood Hotels. Wyciekły dane 500 milionów klientów!

O jakie dane chodzi?

Brak autoryzacji dotyczył takich danych jak: imiona i nazwiska, numery telefonów, dane adresowe, płeć, adresy poczty elektronicznej, numery paszportu, daty urodzenia oraz terminy rezerwacji miejsc hotelowych. W ręce złodziei trafiły również informacje dotyczące numerów kart płatniczych oraz terminów ich ważności.

W jaki sposób doszło do stwierdzenia wycieku?

Fakt zaniedbania pod względem zabezpieczenia danych został stwierdzony podczas wewnętrznego audytu, przeprowadzonego przez przedstawicieli Marriotta. O incydencie poinformowali już oni specjalistyczne służby, które wszczęły śledztwo w sprawie ustalenia dalszych szczegółów. Międzynarodowa sieć hoteli wydała również oświadczenie, w którym zapewniła, że jest świadoma znaczenia ochrony danych osobowych. W oświadczeniu możemy przeczytać, że wyciek danych nastąpił poprzez uzyskanie do nich dostępu przez nieautoryzowaną stronę, która kopiowała i szyfrowała informacje.

Przedstawiciele Marriotta wyrazili żal w związku z zaistniałym incydentem i przeprosili swoich klientów. Podjęli także stosowne kroki w celu bieżącego przekazywania im informacji na temat dochodzenia oraz odpowiadania na zadawane pytania. W związku z tym uruchomili centrum telefoniczne oraz serwis internetowy, dedykowany tej właśnie sprawie. Zapewnili poza tym, że podejmą działania w celu lepszego zabezpieczenia bazy danych w przyszłości. Osoby będące potencjalnymi ofiarami wycieku danych otrzymali ponadto od Marriotta wiadomości informujące o tej nieprzyjemnej sytuacji. Pierwsze tego typu e-maile zostały przesłane 30 listopada. Poszkodowani klienci w ramach rekompensaty uzyskali 12-miesięczny darmowy dostęp do platformy WebWatcher, który pozwala na monitorowanie stron internetowych pod kątem wycieku i udostępniania niepowołanym osobom ich danych osobowych.


Komentarze

‹ Poprzedni artykułOszuści podszywają się pod serwis Money.pl Następny artykuł ›Facebook negocjuje warunki porozumienia z amerykańską Federalną Komisją Handlu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Przypomnij hasło

Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się