Portal bezpiecznego e-biznesu

FB prosi o dostęp do kalendarza?! Czy taka praktyka jest poprawna?

 FB prosi o dostęp do kalendarza?! Czy taka praktyka jest poprawna?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Facebook, Twitter i Google od dawna manipulują użytkownikami w zakresie udostępniania kontaktów telefonicznych i e-mailowych bez wyjaśniania, na co tak naprawdę wyrażana jest przez nas zgoda.

FB prosi o dostęp do kalendarza?! Czy taka praktyka jest poprawna?

Amerykańskich ustawodawców szczególnie zbulwersował fakt, że na przykład, aby korzystać z komunikatora Facebook Messenger – użytkownicy, niezależnie od wieku, proszeni są o zgodę na dostęp aplikacji do ich terminarza i dotyka to także osób poniżej 13 roku życia.

Cel wprowadzenia zmian jest jasny: zastosować nieco transparentności do sfery, która ciągle pozostaje bardzo nieprzejrzysta i zagwarantować, że konsumenci będą mogli dokonywać bardziej świadomych wyborów dotyczących tego, jak i kiedy udostępniać swoje dane osobowe” -mówi przedstawiciel Bitdefender. Duże platformy internetowe będą musiały być bardziej przejrzyste w zakresie wszystkich strategii dotyczących klientów - dodaje

Projekt regulacji tych praktyk, otrzymał dotąd wsparcie od takich firm technologicznych, jak Microsoft, Mozilla i Common Sense.

Ustawa zaproponowana przez amerykańskich senatorów, ukróciłaby niemoralne metody gromadzenia danych przez duże platformy internetowe, zakazując „oszukańczych praktyk”, które manipulując użytkownikami i skłaniają ich do ujawniania danych osobowych lub prowadzą do całkowitej utraty prywatności .

„Każda polityka prywatności, dotycząca wyrażania zgody [m.in. na przetwarzanie danych osobowych – red.], jest osłabiona przez obecność «ciemnych wzorców»” – powiedział senator Fischer. „Stosowane manipulacyjne interfejsy użytkownika celowo ograniczają zrozumienie przekazu i podważają sens wyboru dokonanego przez konsumenta”.

W przygotowaniu są jeszcze trzy projekty ustaw, które mają się koncentrować na przejrzystości informacji i sposobie, w jaki firmy zarabiają miliardy na danych swoich klientów.

Odpowiedzialność za wdrożenie ustawy spadłaby na Federalną Komisję Handlu.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułRozkochał kobietę na FB, a później ją okradł! Następny artykuł ›Kiedy warto zainwestować w Google Ads?

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się