Portal bezpiecznego e-biznesu

Duże zmiany w Facebooku

 Duże zmiany w Facebooku

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Kryzys związany z firmą Cambridge Analytica trwa. Tym razem szef portalu Mark Zuckerberg poinformował o planach wdrożenia zmian w zasadach działania serwisu.
Duże zmiany w Facebooku

Afera związana z wyciekiem danych użytkowników serwisu Facebook do firmy Cambridge Analytica stała się dla serwisu sporym problemem. Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma mogło zdobyć dane nawet 50 mln użytkowników serwisu bez ich zgody i wiedzy oraz przechowywać te informacje na własnych serwerach, skąd mogły być udostępnianie skłonnym za nie zapłacić chętnym.

W związku z całą sytuacją Facebook podejmuje działania uniemożliwiające podobnym sytuacjom w przyszłości. Serwis stara się zwiększyć bezpieczeństwo danych swoich użytkowników w związku z tym zamierza wprowadzić następujące zmiany:

  • serwis zbada i w razie potrzeby zablokuje wszystkie aplikacje mające dostęp do informacji o użytkownikach przed 2014 rokiem (wtedy zmieniły się zasady ich otrzymywania)
  • serwis poinformuje o blokowanych aplikacjach wszystkich użytkowników, którzy byli przez nią śledzeni
  • serwis będzie ograniczać aplikacjom dostęp do danych użytkowników, którzy nie korzystali z nie ponad 3 miesiące
  • serwis zmieni sposób logowania, tak by zmniejszyć liczbę informacji udostępnianych aplikacjom zewnętrznym
  • serwis wypromuje narzędzie pozwalające sprawdzić, jakie aplikacje zbierają informacje o danym użytkowniku
  • serwis wprowadzi nagrody dla osób, które wykryją i poinformują o lukach w zabezpieczeniach

Mark Zuckerberg, który w chwili ujawnienia afery milczał, teraz jest bardzo aktywny, a częstotliwość składanych przez niego oświadczeń może sugerować, że sprawę traktuje priorytetowo.

Skutki afery?

Oprócz tego, że spółka traci na wartości, kurs spółki od ujawnienia afery spadł o 10% tj. ok 50 mld dolarów, spółka traci również zaufanie swoich użytkowników m.in. w związku z akcją #deletefacebook (#usuńfacebooka) czy #regulatefacebook. Tym samym, spadek zaufania może się także przełożyć na zmniejszenie przychodów z reklamy internetowej. Warto również dodać, że konta z serwisu usunęli niektórzy celebryci np. Jim Carrey.

Źródło wiedzy: RadioZet.pl

Zobacz również: Wyciek danych z Facebooka a wygrana Trumpa

Komentarze

‹ Poprzedni artykułW blockchainach kryptowalut mogą być ukryte nielegalne treści Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się