Portal bezpiecznego e-biznesu

Dropshipping – nowoczesny model sprzedaży w handlu elektronicznym.

 Dropshipping – nowoczesny model sprzedaży w handlu elektronicznym.

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Wielu z nas zdarzyło się kiedyś nabyć niedrogi chiński sprzęt elektroniczny na platformie handlowej Allegro. Czy zastanawialiście się skąd sprzedawca uzyskał swój asortyment? Może zauważyliście, że paczka, w której został przysłany zakupiony produkt posiada chińskie znaczki lub napisy. To właśnie dzięki dropshippingowi towar ten znalazł się w Waszych rękach, bez potrzeby podróży do Chin i to zarówno ze strony sprzedawcy jak i Waszej.
Dropshipping – nowoczesny model sprzedaży w handlu elektronicznym.
Rozwój handlu, w tym elektronicznego oraz międzynarodowego wciąż nabiera rozpędu. Chcemy mieć natychmiastowy dostęp do wszelkich produktów oraz usług. Przedsiębiorcy prześcigają się w ofercie produktów wytwarzanych w różnych zakątkach świata.

Dropshipping (inaczej Drop-Shipment) umożliwia poszerzenie oferty e-przedsiębiorcy, przy maksymalnym zaoszczędzeniu kosztów transportu oraz magazynowania wraz z uniknięciem „zamrożenia” kapitału w towarze. Jest to model logistyczny sprzedaży przez Internet, który koncentruje się na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. W transakcji uczestniczą trzy podmioty: prowadzący sklep internetowy przedsiębiorca, dostawca (będący zwykle hurtownikiem) oraz kupujący. Zadaniem sklepu internetowego w tym modelu sprzedaży jest zbieranie zamówień i wysyłanie ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru bezpośrednio do klienta. Za dostawę produktów odpowiada dostawca, z którym właściciel sklepu internetowego podpisał umowę.

Dzięki temu systemowi e-przedsiębiorca nie musi inwestować żadnych środków pieniężnych w towar. Przedsiębiorca płaci dostawcy w momencie, gdy sam otrzymuje środki pieniężne od swojego klienta.

Podaje się wiele zalet oraz korzyści płynących z tego modelu sprzedaży. Po pierwsze, rozpoczęcie takiej działalności nie wymaga dużych nakładów finansowych. Nie musimy mieć dostępu do magazynu. Nie ma również konieczności zawierania umów z firmami kurierskimi, które miałyby dostarczać towar do klientów. Ponadto działalność ta jest obarczona stosunkowo niskim ryzykiem finansowym: hurtownik otrzymuje zapłatę za towar dopiero w momencie, w którym zapłaci za niego klient.
Pomimo wielu plusów tego typu sprzedaży, dropshipping jak każdy inny system nie jest pozbawiony wad, ale o tym w następnej części.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUOKiK ostrzega przedsiębiorców przed masowym mailingiem! Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się