Portal bezpiecznego e-biznesu

Czy posiadanie sklepu internetowego na własność jest jeszcze opłacalne?

 Czy posiadanie sklepu internetowego na własność jest jeszcze opłacalne?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Własny biznes e-commerce to niepowtarzalna szansa na przejście na swoje, zaoferowanie swoim klientom efektów własnej pracy, a przy okazji możliwość sprzedaży klientom z każdego miejsca w Polsce i na świecie. Czy jednak obecnie, w obliczu dużej konkurencji, sklepy internetowe dalej są opłacalne? Sprawdźmy to.

Czy posiadanie sklepu internetowego na własność jest jeszcze opłacalne?

Sklep internetowy - czy warto zakładać?

Branża e-commerce, składająca się tak naprawdę z wielu branż skupionych wokół sprzedaży i oferowania usług przez internet, stanowi obecnie jeden z najpopularniejszych i dynamicznie rozwijających się sektorów biznesu na świecie. Już od kilkunastu lat, a w szczególności od połowy roku 2020 zauważamy znaczący wpływ branży, odpowiadając na zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów.

Dzisiaj praktycznie każdy robi zakupy w internecie i co istotne, kupuje w nim wszystko. Nie trzeba przedstawiać argumentów przemawiających za zakupami online - jest ich wiele, a prym wiedzie komfort, elastyczność i relatywnie niska cena takich zakupów. Dla samych przedsiębiorców jest to również zmiana na plus, która w znaczący sposób redukuje koszty wynikające z konieczności utrzymania sklepu fizycznego. Pod tym kątem własny sklep internetowy, stworzony we współpracy z prestapros.com to dalej biznes, który jest opłacalny tym bardziej, że potencjał zdalnego modelu handlu wciąż nie jest w pełni wykorzystany.

Czy własny sklep e-commerce jest jeszcze opłacalny?

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu biznesu online to połowa sukcesu. W kolejnym kroku czeka nas dylemat, związany z samą stroną internetową i odwiecznym wyborem - tworzyć własną przestrzeń do sprzedaży produktów czy nieco ułatwić sobie start i skorzystać z abonamentowej usługi sklepu online dostarczanej przez jednego z wielu dostawców?
To kluczowa decyzja, która w długim okresie ma ogromny wpływ na sukces naszej działalności. Wciąż jednak bardzo wielu początkujących przedsiębiorców zwraca jedynie uwagę na te krótkoterminowe kwestie, które zdominowane są przez koszty. Własny sklep internetowy to przede wszystkim:

  • koszt infrastruktury IT - czyli hosting i domena niezbędna do postawienia strony internetowej.

  • koszt dodatkowych modułów dla sklepów internetowych - płatności, dostawcy, płatności odroczone i szereg dodatkowych modułów czyniących własny sklep atrakcyjniejszym dla klientów.

  • koszt promocji biznesu - własny sklep to także pełna odpowiedzialność za promocję i marketing naszego biznesu. To, jakie koszty nas czekają po tej stronie, zależy bezpośrednio od skali działań marketingowych, jakie planujemy.

A zatem koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Warto jednak pamiętać, że są to koszty początkowe inwestycji, która dopiero się rozwija i która ma generować dla nas przychody przez kolejne lata. Wyższy próg wejściowy wcale więc nie musi oznaczać, że w sumarycznym rozrachunku sklep internetowy nie będzie dla nas opłacalny.

Jak realnie obniżyć koszty sklepu internetowego

Własny sklep internetowy daje nam szereg zalet nieosiągalnych dla predefiniowanych platform do tworzenia podstawowych sklepów internetowych. Przede wszystkim jest to całkowita kontrola nad własnym sklepem online - od momentu projektowania, przez konfigurowanie poszczególnych elementów funkcjonalnych, aż po kształtowanie własnej strategii cenowo-marketingowej.

Jak doskonale wiemy, biznes e-commerce to sektor niezwykle dynamiczny, w którym wygrywa ten, kto szybko reaguje na zmieniające się warunki. Sklep oparty na dedykowanym silniku to rozwiązanie, które gwarantuje możliwość zaadaptowania się do takich warunków - czy to na poziomie zmiany oferty, wprowadzenia nowych przydatnych funkcjonalności lub całkowitego przemodelowania witryny, która nie spełnia już oczekiwań wymagających klientów.

Nie zapominajmy także o rozwijających się biznesach, które wprawdzie zaczynają z niskiego pułapu, ale mają potencjał do zyskania miana lidera w swojej specjalizacji. Dla takich biznesów predefiniowane usługi abonamentowe mogą być najzwyczajniej w świecie "za małe". Rozwój biznesu e-commerce wymaga wydajnej infrastruktury IT umożliwiającej skuteczne skalowanie sklepu, a silnik daje nam tę możliwość, z której już teraz korzystają najwięksi gracze w branży.

Powody, dla których sklep internetowy na własność to optymalne rozwiązanie dla rozwijającego się biznesu

Własny sklep internetowy, stworzony we współpracy z prestapros.com daje nam szereg zalet nieosiągalnych dla predefiniowanych platform do tworzenia podstawowych sklepów internetowych. Przede wszystkim jest to całkowita kontrola nad własnym sklepem online - od momentu projektowania, przez konfigurowanie poszczególnych elementów funkcjonalnych, aż po kształtowanie własnej strategii cenowo-marketingowej.

Jak doskonale wiemy, biznes e-commerce to sektor niezwykle dynamiczny, w którym wygrywa ten, kto szybko reaguje na zmieniające się warunki. Sklep oparty na silniku PrestaShop to rozwiązanie, które gwarantuje możliwość zaadaptowania się do takich warunków - czy to na poziomie zmiany oferty, wprowadzenia nowych przydatnych funkcjonalności lub całkowitego przemodelowania witryny, która nie spełnia już oczekiwań wymagających klientów.

Nie zapominajmy także o rozwijających się biznesach, które wprawdzie zaczynają z niskiego pułapu, ale mają potencjał do zyskania miana lidera w swojej specjalizacji. Dla takich biznesów predefiniowane usługi abonamentowe mogą być najzwyczajniej w świecie "za małe". Rozwój biznesu e-commerce wymaga wydajnej infrastruktury IT umożliwiającej skuteczne skalowanie sklepu, a silnik PrestaShop daje nam tę możliwość, z której już teraz korzystają najwięksi gracze w branży.

Jak realnie obniżyć koszty sklepu internetowego

Sklep internetowy to doskonały sposób na rozwój własnego biznesu - otwartego i prowadzonego w taki sposób, jak chcemy my. By jednak czuć pełnię satysfakcji z takiej ścieżki zawodowej, nigdy nie możemy zapomnieć o rentowności przedsięwzięcia, a tę powinniśmy przede wszystkim kontrolować w każdym aspekcie.

PrestaShop zapewnia dostęp do rozwiniętego modułu analitycznego, który w dużej mierze odpowiada za dostarczanie nam syntetycznych danych na temat różnych obszarów prowadzenia sklepu. My natomiast możemy z tej wiedzy zrobić duży użytek, redukując zbędne koszty i lokując kapitał w działania, które dotychczas działały najlepiej. Oczywiście mowa tu o pozycjonowaniu strony internetowej, rozsądnym zarządzaniu kampaniami Google Ads i działalnością w social mediach. Wszystko to daje nam pewne efekty, jednak klucz to realna ocena, czy są to działania rentowne. Z takim podejściem i własnym sklepem internetowym, gotowym do dalszego skalowanie prawdopodobnie będziemy mogli być spokojni o opłacalność całej inwestycji.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułJak prawidłowo skonstruować Newsletter Następny artykuł ›Koniec dropshippingu? – Nowy projekt Unii Europejskiej

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się