Portal bezpiecznego e-biznesu

Backup danych w firmie – kluczowe aspekty

 Backup danych w firmie – kluczowe aspekty

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Chcesz w najlepszy możliwy sposób zabezpieczyć dane swojej firmy? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat backupu danych i jego wykonywania.

Backup danych w firmie – kluczowe aspekty

Czym jest backup danych?

Zapewnienie bezpieczeństwa danych Twojej firmy to priorytet. Dokumenty pomagające w rozeznaniu się w zamówieniach, arkusze, dane osobowe klientów i pracowników, zdjęcia, umowy, sprawozdania – można tak wyliczać w nieskończoność. Pliki przechowywane wirtualnie, także mogą zostać zniszczone. W naprawdę prosty sposób można jednak zabezpieczyć swój dysk czy chmurę. Jest nim backup danych.

Backup jest procesem tworzenia kopii zapasowych danych dysków czy folderów. Dzięki temu nawet w przypadku uszkodzenia czy kradzieży plików, a także przerw w dostępności podczas prac administracyjnych w chmurze lub awarii nadal możesz mieć dostęp do wszystkich swoich danych oraz dokumentów.

Dlaczego posiadanie backupu danych powinno być istotne dla każdej firmy?

Każdy, kto mniej lub bardziej biegle porusza się w przestrzeni wirtualnej, słyszał przynajmniej raz o istotności konsekwentnego wykonywania kopii zapasowych. Z perspektywy jakiegokolwiek biznesu regularny backup wszelkich plików i dysków powinien być wręcz elementarzem. Kryje się za tym kilka naprawdę istotnych powodów.

Przede wszystkim utrata danych, niezależnie od powodów, może całkowicie storpedować wszystkie działania firmy. W najlepszym wypadku ich odzyskanie będzie kosztować niemałe pieniądze, a w najgorszym – możesz nie odzyskać ich w ogóle. W skrajnych sytuacjach może to postawić całe przedsiębiorstwo do góry nogami i doprowadzić je do całkowitego paraliżu. Utrata wrażliwych plików lub danych, które musisz przechowywać przez pewien czas, może również sprowadzić na Ciebie problemy prawne.

Z pomocą utworzonego backupu możesz więc zapobiegać wielu trudnościom. Unikanie wymuszonych przerw w działaniu, brak dodatkowych kosztów czy problemów prawnych, a także zwiększone zaufanie dzięki niezawodności – to tylko kilka pozytywów płynących z regularnego wykonywania kopii zapasowych firmowych plików.

Zasada 3-2-1 – jak pomaga w tworzeniu bezpiecznych kopii danych?

Istnieje kilka sposobów na skuteczne tworzenie backupów. Najczęściej jednak wykorzystuje się strategię 3-2-1 – bardzo prostą we wdrożeniu, lecz niezwykle skuteczną. Według jej prawideł powinieneś mieć trzy kopie zapasowe swoich danych, przechowywać je na dwóch różnych nośnikach, a jedna z nich powinna znajdować się w innej lokalizacji. Brzmi skomplikowanie? Wystarczy jeden przykład, by w zupełności to zrozumieć!

Nadchodzi czas wykonania backupu – na dysku masz wiele świeżych, lecz bardzo ważnych plików. Wykonujesz więc backup na dwa dyski przenośne, a także jedną kopię zapasową w chmurze. Jeden ze wspomnianych dysków zostawiasz w biurze, a drugi zabierasz ze sobą do domu i trzymasz w bezpiecznym, lecz dobrze znanym Ci miejscu. W taki oto sposób spełniasz zasadę 3-2-1 – trzy kopie (dwie fizyczne, jedna w chmurze), dwa nośniki (dwa dyski), z czego jeden w innej lokalizacji (np. Twój dom)!


Komentarze

‹ Poprzedni artykułDostęp do informacji publicznych a interes prawny

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Warszawa - Drukarnia Fortuny

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2025. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się