Chcesz w najlepszy możliwy sposób zabezpieczyć dane swojej firmy? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat backupu danych i jego wykonywania.
Zapewnienie bezpieczeństwa danych Twojej firmy to priorytet. Dokumenty pomagające w rozeznaniu się w zamówieniach, arkusze, dane osobowe klientów i pracowników, zdjęcia, umowy, sprawozdania – można tak wyliczać w nieskończoność. Pliki przechowywane wirtualnie, także mogą zostać zniszczone. W naprawdę prosty sposób można jednak zabezpieczyć swój dysk czy chmurę. Jest nim backup danych.
Backup jest procesem tworzenia kopii zapasowych danych dysków czy folderów. Dzięki temu nawet w przypadku uszkodzenia czy kradzieży plików, a także przerw w dostępności podczas prac administracyjnych w chmurze lub awarii nadal możesz mieć dostęp do wszystkich swoich danych oraz dokumentów.
Każdy, kto mniej lub bardziej biegle porusza się w przestrzeni wirtualnej, słyszał przynajmniej raz o istotności konsekwentnego wykonywania kopii zapasowych. Z perspektywy jakiegokolwiek biznesu regularny backup wszelkich plików i dysków powinien być wręcz elementarzem. Kryje się za tym kilka naprawdę istotnych powodów.
Przede wszystkim utrata danych, niezależnie od powodów, może całkowicie storpedować wszystkie działania firmy. W najlepszym wypadku ich odzyskanie będzie kosztować niemałe pieniądze, a w najgorszym – możesz nie odzyskać ich w ogóle. W skrajnych sytuacjach może to postawić całe przedsiębiorstwo do góry nogami i doprowadzić je do całkowitego paraliżu. Utrata wrażliwych plików lub danych, które musisz przechowywać przez pewien czas, może również sprowadzić na Ciebie problemy prawne.
Z pomocą utworzonego backupu możesz więc zapobiegać wielu trudnościom. Unikanie wymuszonych przerw w działaniu, brak dodatkowych kosztów czy problemów prawnych, a także zwiększone zaufanie dzięki niezawodności – to tylko kilka pozytywów płynących z regularnego wykonywania kopii zapasowych firmowych plików.
Istnieje kilka sposobów na skuteczne tworzenie backupów. Najczęściej jednak wykorzystuje się strategię 3-2-1 – bardzo prostą we wdrożeniu, lecz niezwykle skuteczną. Według jej prawideł powinieneś mieć trzy kopie zapasowe swoich danych, przechowywać je na dwóch różnych nośnikach, a jedna z nich powinna znajdować się w innej lokalizacji. Brzmi skomplikowanie? Wystarczy jeden przykład, by w zupełności to zrozumieć!
Nadchodzi czas wykonania backupu – na dysku masz wiele świeżych, lecz bardzo ważnych plików. Wykonujesz więc backup na dwa dyski przenośne, a także jedną kopię zapasową w chmurze. Jeden ze wspomnianych dysków zostawiasz w biurze, a drugi zabierasz ze sobą do domu i trzymasz w bezpiecznym, lecz dobrze znanym Ci miejscu. W taki oto sposób spełniasz zasadę 3-2-1 – trzy kopie (dwie fizyczne, jedna w chmurze), dwa nośniki (dwa dyski), z czego jeden w innej lokalizacji (np. Twój dom)!
Komentarze