Czasem elementy, które wydają się błahe mają kluczowe znaczenie dla skutecznego działania. Jak wynika z badań Nielsen Group, tego rodzaju elementem w sklepie internetowym jest wyszukiwarka!
Wchodząc do konkretnego sklepu internetowego, klienci nie chcą przeglądać całej zawartości, a wyłącznie wyszukać konkretny produkt lub informację np. cenę, kolor czy dostępny rozmiar.
Jak wynika z badań użytkownicy, którzy po wejściu na stronę kierują się bezpośrednio do paska wyszukiwania, generują od 14 do 30% wszystkich przychodów e-sklepów!
To pokazuje, jak kluczową dla prowadzonej sprzedaży może być pole „szukaj” w sklepie internetowym. Co ważne, dla użytkowników znacznie ma również fakt, czy pole do wpisania konkretnej frazy pojawia się dopiero po kliknięciu lupy, która oznacza wyszukiwarkę, czy pole do pisania jest dostępne od razu.
Kolejnym ważnym elementem dla klientów jest to, co otrzymają po wpisania frazy oraz kliknięciu w pole „szukaj”. To ile odpowiedzi pojawi się na zapytanie, czy są one posegregowane ma bardzo duże znaczenie dla klienta, a co za tym idzie również dla sprzedawcy.
Komentarze