Portal bezpiecznego e-biznesu

Więcej prywatności w skrzynkach Gmail?

 Więcej prywatności w skrzynkach Gmail?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Google od początku funkcjonowania usługi gmail monitorowało treści prywatnych korespondencji. Dlaczego teraz rezygnuje z praktyki skanowania naszych kont?
Więcej prywatności w skrzynkach Gmail?

Nie jest tajemnicą, że od początku funkcjonowania usługi gmail, czyli darmowych skrzynek e-mailowych, koncern Google prowadził monitoring ich treści. Miało to zdaniem firmy służyć temu, by w najlepszy, najbardziej dopasowany sposób adresować przekaz reklamowy pod kątem określonych potrzeb odbiorców. Inaczej mówiąc treść prywatnej korespondencji miała wskazywać preferencje jej adresatów.

Firma poinformowała na swoim blogu o zamiarze zakończenia w tym roku praktyki skanowania kont e-mailowych. Wiąże się to z rosnącymi kontrowersjami wokół poszanowania prywatności swoich klientów przez koncern. Targetowanie na podstawie prywatnej korespondencji, zawierającej często treści wrażliwe różni się przecież znacząco od targetowania na podstawie zachowań i śladów, jakie klienci pozostawiają w sieci w czasie np. prowadzenia zakupów online.

Zdaniem ekspertów Google nie straci na takim posunięciu, gdyż posiada już wystarczającą ilość zebranych danych, a także posiada wiele innych niż prywatne skrzynki mailowe źródeł informacji o swoich klientach. Niektórzy twierdzą nawet, że firma po prostu doszła do wniosku, że prywatna korespondencja okazała się mało przydatna do targetowania, a rezygnacja z monitoringu znacznie polepszy wizerunek koncernu, jako dbającego o prywatność klientów. Dodać należy, że firma z powodu skanowania skrzynek mailowych spotykała się nie tylko ze znaczną krytyką, ale także były prowadzone przeciwko niej sprawy sądowe w związku z naruszeniami prywatności.

Koncern w dalszym ciągu będzie wykorzystywać inne dane o użytkownikach na podstawie ich aktywności w serwisach Google czy YouTube.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCzym różnią się pierwszy i drugi rok okresu rękojmi konsumenckiej? Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się