Jedna piąta internautów (21 proc.) łączyła się w tym okresie z siecią wyłącznie za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów, a jedna szósta (16 proc.) wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (źródło: badanie Gemius/PBI).
Najmniej użytkowników w tygodniu roboczym odnotowano w środę 26 lipca - było to 19,5 mln osób. Natomiast najmniej aktywnym weekendowym dniem wakacji była sobota 29 lipca – 17,3 mln internatów.
Powyższe statystki, oprócz ciekawostki, stanowią bardzo ważne źródło wiedzy. Nie bez powodu wakacje to dla wielu e-przedsiębiorców trudny okres w roku, należy z tego grona wyłączyć np. sklepy których asortyment jest skierowany na ten właśnie czas. Mając na uwadze powyższe przedsiębiorca, prowadzący e-biznes musi w kalendarzu uwzględnić okres, który z dużą pewnością wiąże się z mniejszą aktywnością na stronie, a tym samym niższym obrotem i zyskiem.
Jako ciekawostkę należy wspomnieć, że powyższe statystki nie dotyczą dnia 8 lipca tj. dnia w którym fani Eda Sheerana w ciągu jednej godziny wykupili wszystkie bilety na koncert artysty w Warszawie. Serwisy biletowe odnotowały w tym czasie nadzwyczajne zainteresowanie internautów. Liczba odsłon wygenerowanych w tym jednym dniu na serwisach sprzedających bilety wyniosła 15,7 mln, co stanowi połowę wejść na tego typu strony www w całym miesiącu.
Źródło wiedzy: Interaktywnie.com
Komentarze