Portal bezpiecznego e-biznesu

W co najchętniej klikają Polacy?

 W co najchętniej klikają Polacy?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Polacy najczęściej klikają w reklamy żywności i napojów, a banery są u nas najpopularniejszym formatem reklam internetowych.
W co najchętniej klikają Polacy?

Współczynnik klikalności (CTR*) utrzymuje się w naszym kraju na podobnym jak w zeszłym roku poziomie i wyniósł w pierwszej połowie 2017 roku 0,66 proc. Dla reklam żywności i napojów CTR wyniósł 1,20 proc.

Dla porównania najwyższy współczynnik klikalności wśród 13 badanych krajów odnotowano w Turcji (CTR 1,16 proc.), a najniższy w Czechach (0,43 proc.). Z prezentowanych danych wynika, że średnio dla wszystkich krajów formaty tzw. rich media uzyskały wyższy wskaźnik CTR niż banery. Branżami, których reklamy były najczęściej klikane w całym regionie, są telekomunikacja i produkty spożywcze wraz z napojami.

Polacy najwięcej reklam internetowych oglądają na komputerach stacjonarnych (71 proc. emisji). 25 proc. z naszych rodaków oglądało je na smartfonach, a 4 proc. na tabletach. Największy odsetek emisji reklam na smartfonach zanotowano w Turcji i Rumunii (36 proc.), a stosunkowo najwięcej emisji na tabletach odnotowano na Słowacji (8 proc.).

W badanym okresie we wszystkich analizowanych krajach banery wykorzystywane były średnio w 82 proc. kampanii reklamowych online. Najchętniej sięgali po nie marketingowcy rumuńscy (91 proc. kampanii). Z kolei najmniejszy udział banerów w kampaniach internetowych zanotowano na Ukrainie (65 proc.). W większości krajów najpopularniejszym formatem w tej kategorii był 300×250.


Średnio na analizowanych rynkach formaty multimedialne wykorzystywano w 32 proc. prowadzonych kampanii reklamowych online. Liderem pod względem korzystania z rich media w reklamie okazały się Czechy (56 proc.). Najmniej tego typu formatów wykorzystywano na Łotwie (12 proc.). Najpopularniejszymi i zarazem najczęściej klikanymi reklamami w tej kategorii są reklamy wykorzystujące wideo.

Z zestawienia reklam bazujących na standardowych banerach oraz na rich media wynika, że formaty multimedialne mimo większego potencjału w przyciąganiu uwagi konsumentów (video, audio) uzyskują nieco niższe wskaźniki klikalności. Wynika to z tego, że większa waga takich kreacji powoduje, że dłużej się ładują i wyświetlają, podczas gdy użytkownik konsumuje już treści w dalszej części strony.

*CTR – współczynnik określający, jak często klikają reklamę osoby, które ją widziały. Współczynnik ten może służyć do określania skuteczności słów kluczowych i reklam. CTR to liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń: kliknięcia ÷ wyświetlenia = CTR. Jeśli reklama miała na przykład 5 kliknięć i 1000 wyświetleń, to CTR będzie wynosić 0,5%.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCertyfikat SSL. Czy darmowa kłódka jest gorsza od płatnej? Następny artykuł ›Oszustwo na Mystery Box

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się