Portal bezpiecznego e-biznesu

Start programu 500+ spowodował awarie w bankach

 Start programu 500+ spowodował awarie w bankach

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Wnioski w sprawie 500 + można składać za pomocą bankowości elektronicznej od północy. W ciągu pierwszych kilku godzin o pieniądze wystąpiło 100 tys. osób, a w południe było to już 240 tys.

Start programu 500+ spowodował awarie w bankach

Problemy widać szczególnie w zgłoszeniach na grupach facebookowych. Rodzice skarżą się tam, że od rana mają kłopoty z wysłaniem aplikacji przez niektóre systemy bankowe. Problemy ma mieć m.in. mBank, ING Bank Śląski, Santander, PKO BP czy Credit Agricole Bank Polska. Dodatkowo, w niektórych przypadkach bank wymaga dołączenia dodatkowej dokumentacji, np. zaświadczeń o zarobkach, która teoretycznie nie jest już obowiązkowa.

W ING Banku Śląskim pojawia się komunikat o błędzie, bank zaznacza, że pracuje nad rozwiązaniem problemu:

"Mamy przejściowe problemy z przyjmowaniem wniosków o wypłaty świadczeń w ramach wniosków 300+ i 500+ składanych poprzez bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu, przepraszamy za niedogodności".

mBank rano informował, że złożenie wniosku w danym momencie jest niemożliwe. Około południa klienci banku zaczęli informować o ogólnych problemach z logowaniem do serwisu transakcyjnego, które w dalszym ciągu się utrzymują.

"W tej chwili możecie mieć problemy z uruchomieniem strony www.mbank.pl. Pamiętajcie, że możecie się zalogować przez naszą aplikację mobilną lub przez https://online.mBank.pl . UWAGA! Jeśli chcecie złożyć wniosek o świadczenie 500+ lub 300+, to obecnie państwowy system [email protected] ma też opóźnienia w dostarczaniu potwierdzeń odbioru wniosków. Nie składajcie powtórnych wniosków, potwierdzenia mogą do was dotrzeć nawet z kilkugodzinnym opóźnieniem. W związku z tym możecie mieć problem z samym złożeniem wniosku za naszym pośrednictwem. Pamiętajcie, że czas na złożenie wniosków macie do 30 września br. (wniosek 500+) oraz do 30 listopada (wniosek 300+). Bardzo Was przepraszamy za trudności i będziemy na bieżąco przekazywać dalsze informacje"

Około godziny 10:00 PKO Bank Polski poinformował swoich klientów o tym, że uporał się z problemami i system powinien już działać poprawnie:

"W godzinach porannych występowały utrudnienia po wypełnieniu wniosku 500+. Na chwilę obecną utrudniania zostały wyeliminowane i nie powinny już występować"

Jednak niektórzy klienci alarmują, że system wciąż nie działa sprawnie i występują kłopoty z logowaniem do serwisu transakcyjnego.

Santander zaznacza, że problemy banków są związane z niedziałaniem portalu [email protected]:

"Niestety aktualnie występują problemy z wnioskowaniem o 500+ z powodu przeciążenia serwerów rządowych Empatia."

Portal [email protected] prowadzony jest przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To właśnie z tego systemu wnioski mają trafiać do organu właściwego, wskazanego w formularzu.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCo ułatwia sprzedaż w sklepie internetowym? Następny artykuł ›Split payment od 1 listopada

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się