Portal bezpiecznego e-biznesu

Sprzedawca nie może zmuszać klienta do odbioru pieniędzy w bonie!

 Sprzedawca nie może zmuszać klienta do odbioru pieniędzy w bonie!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Reklamujemy towar, a sprzedawca uznaje naszą reklamację. W tej sytuacji sprzedawca, nie może bez naszej zgody, zwrócić pieniądze na kartę podarunkową lub bon. Ponadto, nie można zmusić klienta (konsumenta) do wyboru innej rzeczy ze sklepu w tej samej cenie.

Sprzedawca nie może zmuszać klienta do odbioru pieniędzy w bonie!

W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi, klient ma możliwość wyboru jednego z czterech uprawnień tj. naprawa towaru, wymiana towary, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy (zwrot pieniędzy). W przypadku dwóch ostatnich uprawnień, sprzedawca ma możliwość ich zablokowania poprzez niezwłoczne usunięcie wady lub wymianę rzeczy, ale może tak zrobić tylko raz, przyjmuje się, że niezwłocznie oznacza okres maksymalnie 14 dni. W przypadku ponownej reklamacji, klient ma możliwość żądania zwrotu pieniędzy bez ograniczeń.

W związku z uznaniem reklamacji oraz odstąpieniem od umowy przez klienta, sprzedawca zwraca kwotę pieniędzy, jaką otrzymał. Należy podkreślić, że sprzedawca nie może bez zgody klienta zwrócić pieniędzy na kartę podarunkową lub bon. Nie może też zmusić do wyboru innej rzeczy ze sklepu w tej samej cenie.

Warto również zaznaczyć, że wszelkie próby ograniczenia prawa z tytułu rękojmi, poprzez umieszczenie w sklepie informacji np. „Po odejściu od kasy reklamacje nie będą przyjmowane”, „Bez paragonu reklamacje nie będę uwzględniane” oraz „Towar przeceniony nie podlega reklamacji” nie wiążą klienta.

Wyjątek! Jest tylko jeden. W przypadku gdy klient kupuje wadliwą rzecz, a sprzedawca przed sprzedażą informuje klient o wadzie – klient nie może reklamować towaru ze względu na wcześniej wskazaną wadę. Należy jednak zwrócić uwagę, że odpowiedzialności sprzedawcy będzie dotyczyć tylko wady, o której sprzedawca poinformował klienta. W pozostałym zakresie sprzedawca będzie odpowiadał normalnie – jak przy każdej ujawnionej wadzie.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUOKiK zgłosił sklepy internetowe do prokuratury! Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się