Portal bezpiecznego e-biznesu

Spersonalizowane zakupy na platformie eBay

07 czerwca 2017, 22:57 , autor: Mirosław Dyka (legalniewsieci.pl)

„Nie jesteś taki jak wszyscy inni, więc dlaczego miałbyś kupować tak samo jak oni?” – takim hasłem globalny potentat handlu internetowego promuje swoją nową strategię spersonalizowanych zakupów. Ma ona polegać na wstępnej preselekcji produktów prezentowanych w określonych kategoriach, pod kątem indywidualnych potrzeb danego klienta.
Spersonalizowane zakupy na platformie eBay

Inspiracją dla platformy sprzedażowej były badania potrzeb amerykańskich konsumentów, z których wynika że aż 93% z nich preferuje zakup towarów, które odzwierciedlałyby ich „prawdziwe ja”. Zdaniem twórców tej strategii chodzi o to, by klient kupujący produkty masowego użytku, pozornie niczym nie wyróżniające się z oferty, miał możliwość wyboru i dopasowania ich pod własne gusta i upodobania. „Beż jest nudny” i nie wszystko musi być kolorystycznie jednolite – słyszymy w spotach reklamowych eBay’a. Dlatego motyw różnorodności kolorystycznej został wykorzystany przez platformę jako przykładowy sposób na to, by klient kupujący nawet najzwyklejsze towary masowego użytku mógł oprzeć się monotonii i odróżniać się od innych.

Tymczasem w praktyce (jak można przypuszczać) strategia opiera się na mechanizmach i zasadach podobnych jak w przypadku tzw. spersonalizowanych reklam. Czyli są zbierane dane dotyczące konsumenta, jego preferencji, upodobań, wyborów dokonywanych w czasie e-zakupów. Na tej podstawie powstaje swoisty profil danego klienta wykorzystywany przez mechanizmy informatyczne do preselekcji oferty prezentowanej na platformie sprzedażowej, pod kątem indywidualnych upodobań właśnie tego klienta. By w rezultacie ten kupił dokładnie to, czego potrzebuje.


Czytaj również

Komentarze

Legalniewsieci.pl © LEXLAB Gabriel Gatner`2017

Realizacja strony weboski

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno