Portal bezpiecznego e-biznesu

Skuteczne strategie pozycjonowania stron internetowych

 Skuteczne strategie pozycjonowania stron internetowych

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Skuteczne pozycjonowanie wymaga dobrego przemyślenia strategii i dostosowania jej do potrzeb danej firmy. Dlatego działaniami SEO zajmują się wyspecjalizowane agencje. Jakie strategie stosują? W jaki sposób pomagają firmom uzyskać zadowalającą pozycję w wynikach wyszukiwania? Sprawdzamy!
Skuteczne strategie pozycjonowania stron internetowych

Określenie potrzeb i strategii

Pierwszym etapem współpracy z agencją SEO zawsze jest określenie swoich potrzeb. Przedsiębiorstwo przedstawia swoje plany i oczekiwania w zakresie sukcesu branżowego. Konieczne jest również szczegółowe przedstawienie działalności, jej specyfiki, grupy docelowej i wielu innych kwestii. Doświadczeni specjaliści z agencji wiedzą doskonale, jak przeprowadzić rozmowę z klientem i jakie informacje powinni od niego uzyskać. Przed przygotowaniem strategii trzeba także przedstawić swój budżet i oczekiwany czas współpracy. Znając już wszystkie niezbędne informacje, agencja SEO może przejść do tworzenia strategii działania.

Audyt strony i sytuacji SEO

Pierwotna strategia działania musi zostać zweryfikowana w procesie audytu. Każda dobra agencja SEO przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania przeprowadza audyt. Sprawdzana jest strona internetowa firmy – zarówno pod kątem technicznym, jak i treści. Następnie analizie poddaje się aktualną sytuację SEO witryny, poziom konkurencji i inne aspekty, które należy wziąć pod uwagę, tworząc ostateczną strategię działania. Przeprowadzenie audytu skutkuje raportem, na którego podstawie tworzy się konkretną strategię pozycjonowania.

SEO techniczne

Jedną z podstawowych strategii prowadzących do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest praca nad jej strukturą. Od dopracowania technicznego witryny zależy, jaką ogólną ocenę dostanie ona od Google, a więc czy pozycjonowanie pod konkretne frazy będzie dawało pożądane efekty. Konieczne są między innymi: skracanie linków, kompresja plików, optymalizacja kodów, i wiele innych działań.

Optymalizacja treści na stronie

Działaniem niezbędnym dla skutecznego pozycjonowania jest optymalizacja strony również pod kątem treściowym. Podstawę stanowi umieszczenie na stronie odpowiednich fraz kluczowych. Ważne jest jednak, aby zamieścić je w odpowiedniej częstotliwości. Ponadto znaczenie ma czytelność tekstów, nie bez znaczenia jest również ich wartość merytoryczna. W zależność od przyjętego planu działania niezbędne może być również stworzenie dodatkowych podstron i wypełnienie ich stosowną treścią – na przykład pod pozycjonowanie lokalne.

Link-building

Aby uzyskać imponujące efekty pozycjonowania, działania trzeba prowadzić również poza witryną docelową. Chodzi tutaj głównie o link-building, czyli budowanie renomy firmy w sieci. Link-building to nic innego, jak pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony firmowej, w tym do jej poszczególnych podstron.

Agencja SEO na wiele sposobów pomaga firmom wyróżnić się w internecie. Strategie powstają na bazie oceny specyfiki i potrzeb firmy i audytu SEO. Następnie zostaje przeprowadzona optymalizacja techniczna i treściowa strony. Skuteczną strategią jest też link-building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych do witryny firmowej.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułNowa, nieoczywista platforma e-handlu rośnie w siłę Następny artykuł ›Jak prawidłowo skonstruować Newsletter

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się