Portal bezpiecznego e-biznesu

Reklama, która działa natychmiast? Najlepsze są Google Ads!

 Reklama, która działa natychmiast? Najlepsze są Google Ads!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Reklama w Google Ads sprawi, że będziesz widoczny w wyszukiwarce lub w wybranych miejscach sieci Google. Co więcej, rezultaty kampanii zauważysz od razu – np. w postaci wzmożonego ruchu na Twojej stronie bądź w zrealizowanych transakcji. Sprawdź, co jeszcze trzeba wiedzieć o Google Ads i wybierz rozwiązanie idealne dla swojego biznesu.
Reklama, która działa natychmiast? Najlepsze są Google Ads!

Ads – na czym polegają?

Jeżeli chcesz reklamować się w sieci Google, masz przynajmniej kilka możliwości. Pierwsza to standardowe kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania – reklama Google Ads wyświetla się użytkownikowi, który wyszukuje konkretne produkty lub usługi. Imituje inne linki, ale jest oznaczona dopiskiem „Reklama”. Kolejny sposób to kampanie produktowe, które przedstawiają zdjęcie, tytuł, cenę i nazwę danego produktu. Możesz pomyśleć także o banerach na stronach partnerskich bądź reklamować się na platformie YouTube lub w systemie poczty Gmail.

Jakie są zalety Google Ads?

Największym atutem reklam Google Ads jest wyjątkowo krótki czas oczekiwania na efekty. Podczas gdy działania z zakresu SEO dają rezultaty po pewnym czasie (czasami nawet po kilku miesiącach), wyniki kampanii Ads zobaczysz od razu – w zasadzie tuż po uruchomieniu reklamy. Ponadto masz nie tylko gwarancję emisji (chyba że treść Twojej reklam jest niezgodna z prawem oraz z regulaminem Google), ale i pełną kontrolę nad przebiegiem emisji – możesz weryfikować efekty, zmieniać cele, modyfikować budżet oraz wyłączyć ją w dowolnym momencie. Zwróć uwagę także na możliwość precyzyjnego targetowania przekazu i dotarcia z nim do określonej grupy odbiorców.

Więcej o możliwościach i zaletach Ads-ów przeczytasz tu: https://sempai.pl/oferta/kampanie-google-ads/.

Reklama Google Ads = reklama PCP

Co do zasady reklama Google Ads to tzw. reklama PCP (ang. pay per click). Płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie link i np. przejdzie na Twoją stronę internetową. Nie wystarczy jednak ustawić parametrów kampanii i czekać na fakturę z Google. Obowiązuje tu zasada aukcji, czyli licytacja stawek dla danych fraz kluczowych, na które ma się wyświetlać strona.

Podstawowym modelem rozliczania reklamy Google Ads jest CPC, czyli cost per click. To koszt kliknięcia obliczany m.in. na podstawie podanej przez Ciebie maksymalnej stawki, jaką chcesz zapłacić. Precyzyjne określenie tej stawki jest niezwykle istotne – jeśli dobrze to „rozegrasz”, Twoja reklama pojawi się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce, zostawiając w tyle konkurentów. Znaczenie ma tu jednak również:

  • jakość samej reklamy,
  • jakość Twojej witryny,
  • kryteria wyszukiwania itd.

Jak obliczyć koszt reklamy Google Ads CPC?

Przemyślany maksymalny koszt za kliknięcie to sekret udanej kampanii Google Ads. Sekretem jest wydać tak mało, jak to tylko możliwe, ale osiągnąć przy tym jak najlepszy efekt. Pomocny okazuje się wzór na obliczenie VPC, value per click, czyli wartości jednego kliknięcia. W kolejnym kroku dzielimy zysk z reklamy przez liczbę kliknięć. Np. jeżeli zysk z Ads wyniósł 500 zł, a kliknięć było 200, to wartość jednego kliknięcia równa się 2,5 zł.

Wysokość CPC powinna plasować się poniżej VPC – dzięki temu kampania będzie opłacalna i przyniesie większy zwrot z inwestycji.

To, ile kosztuje jedno kliknięcie, zależy przede wszystkim od tego, na ile popularna jest dana fraza. Koszt może wynosić nawet kilkanaście złotych, szczególnie w branży finansowej czy ubezpieczeniowej.

Jako reklamodawcy na pewno zależy Ci na tym, aby precyzyjnie określać stawki dla aukcji reklam. Jeżeli reklamujesz swoje produkty w wyszukiwarce, skorzystaj z Googlowskiego rozwiązania, jakim jest Smart Shopping. Zarówno stawki, jak i kierowanie są ustalane automatycznie. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie jak najwyższego zwrotu z inwestycji w działania reklamowe. Więcej o Smart Shopping i Smart Bidding przeczytasz w tym artykule: https://sempai.pl/blog/smart-bidding-smart-shopping-tips-tricks/.

Ads – czy CPC to jedyny model rozliczeń?

Oprócz CPC kampanie Google Ads możemy rozliczać według kilku innych modeli:

  • CPA Google Ads – cost per action – płacisz za działanie, akcję wykonaną przez użytkownika, jak np. zapis do newslettera czy pobranie e-booka. CPA Google Ads to model, który sprawdza się w sytuacji, gdy masz jasno sprecyzowane cele;
  • CPM – cost per mille – czyli rozliczanie się za każde tysiąc wyświetleń, stosowane przede wszystkim w sytuacji, gdzie reklamodawcy zależy na zasięgu, np. w kampaniach wizerunkowych;
  • CPV – cost per view – płacisz, jeśli odbiorca obejrzy Twój film reklamowy.

Reklamy Google Ads to rozwiązanie dla każdej firmy – niezależnie do jej wielkości czy celu kampanii. Możesz precyzyjnie projektować parametry reklam i osiągać wyznaczone cele.


Komentarze

‹ Poprzedni artykułGoogle Analytics 4 Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się