Portal bezpiecznego e-biznesu

Potwierdzenie tożsamości pracownika od mBanku

 Potwierdzenie tożsamości pracownika od mBanku

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
27 marca 2023 r mBank uruchomi nowe rozwiązanie, polegające na weryfikację pracownika banku. Od tego dnia wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników banku będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób klient banku będzie miał pewność, że rozmawia z faktycznym przedstawicielem mBanku a nie oszustem.
Potwierdzenie tożsamości pracownika od mBanku

Oszustwo, polegające na podszywaniu się pod pracownika banku, w celu wyłudzenia danych klientów, stanowi poważne zagrożenie. W tym celu mBank wdraża rozwiązania opierające się na mobilną autoryzację. Na początku rozmowy pracownik prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej. Pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji.

„Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem. Mówimy takim działaniom „nie” i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia. - informuje Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.”

Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obligatoryjne przy każdej rozmowie telefonicznej z mBankiem, która dotyczy produktów, danych klienta lub potwierdzenia płatności. W przypadku gdy do klienta zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku, a ten nie otrzyma w aplikacji mobilnej mBanku powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Taką rozmowę należy natychmiast przerwać i powiadomić mLinię o zaistniałej sytuacji.

Komentarze

‹ Poprzedni artykuł2000 zł od Cukierni Sowa? Uważaj na słodko-gorzki przekręt! Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się