Portal bezpiecznego e-biznesu

Od grudnia 2018 Ad-block w Chrome będzie blokować strony w całości

 Od grudnia 2018 Ad-block w Chrome będzie blokować strony w całości

Google zaostrza walkę z ze stronami internetowymi, które epatują nieetycznymi reklamami. Ad-block zamiast analizować i blokować takie reklamy wybiórczo, będzie blokował strony w całości.

Od grudnia 2018 Ad-block w Chrome będzie blokować strony w całości

Za niestosowne uznawane będą takie formy reklamowe, które oszukują użytkownika co do swojej natury. Jako przykłady Google podaje grafikę sugerującą, że jest interfejsem odtwarzacza wideo, a tak naprawdę przekierowującą do pobierania i instalowania aplikacji, czy też przycisk zamykający reklamę wywołujący kilka kolejnych wyskakujących okienek.

Dotychczas Google Chrome starał się blokować jedynie pojedyncze nieetyczne reklamy, pozostałe formy wyświetlające się na danej witrynie zostawiając bez żadnej ingerencji. W nowej wersji przeglądarki, oznaczonej numerem 71 ze spodziewaną premierą w grudniu 2018, sposób traktowania stron pokazujących nieetyczne reklamy znacznie się zmieni. Jeżeli witryna podpadnie algorytmom Ad-blocka, Chrome nie pokaże na danej stronie żadnej reklamy, nawet tej poprawnej.

Tak drastyczne rozwiązanie nie będzie jednak stosowane bez ostrzeżenia. Będzie obowiązywał 30-dniowy okres „karencji”, tak by wydawcy mogli zrezygnować z pokazywania nieetycznych formatów i zachować możliwość wyświetlania reklam.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułWezwanie do zapłaty za naruszenie RODO! To próba oszustwa! Następny artykuł ›Facebook pobrał od użytkowników 1,5 mln kontaktów bez zgody

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Przypomnij hasło

Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się