Portal bezpiecznego e-biznesu

Nowa strona internetowa eBay zawalczy o polskiego klienta

 Nowa strona internetowa eBay zawalczy o polskiego klienta

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Znany na całym świecie portal aukcyjny eBay zaprezentował nowa odsłonę swojej strony internetowej. Z założenia ma ona być lepiej dopasowana do określonego użytkownika. Do tej pory ta „inteligentna” wersja serwisu była dostępna wyłącznie na wybranych zachodnich rynkach. eBay postanowił jednak wprowadzić ją również na polski rynek.

Nowa strona internetowa eBay zawalczy o polskiego klienta

Pomimo olbrzymiej rozpoznawalności marki eBay na świecie, wciąż przegrywa ona w Polsce z potentatem jakim jest Allegro.pl. Amerykański serwis nie składa jednak broni i postanowił powalczyć o większy udział w polskim rynku e-handlu. Czy nowa strona internetowa pomoże w osiągnięciu celu?

Nowa wersja witryny tego serwisu aukcyjnego, jest już znana użytkownikom z takich krajów jak USA, Kanada, Australia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy czy Hiszpania. Od teraz do grona tych użytkowników możemy zaliczyć polskich internautów, którzy otrzymali własną polską wersję językową strony.

Witryna jest stworzona w ten sposób, aby uwzględniać preferencje określonego użytkownika. Przedstawiciele serwisu eBay podkreślają, iż dążą do tego, aby każdy użytkownik postrzegał serwis jako „szyty na miarę”, na miarę jego potrzeb, uwzględniający indywidualne przyzwyczajenia i praktyki zakupowe:

Naszym celem jest maksymalne ułatwienie zakupów, zarówno konsumentom, którzy chcą nabyć konkretny produkt, jak również tym, którzy dopiero poszukują inspiracji. Dzięki połączeniu sztucznej inteligencji z szeroką ofertą produktów możemy zaoferować użytkownikom przedmioty odpowiadające ich konkretnym potrzebom i zainteresowaniom.

- wyjaśnia Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Przed zmianami polecane produkty były układane według określonych aukcji. Teraz będą one wyświetlane użytkownikowi wedle typów i ogólnych kategorii. Ponadto serwis będzie również sugerował swoim użytkownikom najpopularniejsze produkty w poszczególnych kategoriach oraz wskazywał korzystne promocje.

Nowa strona internetowa eBay będzie zapamiętywała nawyki i zachowania jego użytkowników. W ten sposób serwis będzie mógł dostosować swój wygląd do preferencji określonego internauty. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Na tym nie koniec nowości. Dodatkową innowacją w serwisie jest usługa "Shopbot". Jest to zintegrowany z aplikacją Messenger bot, będący swego rodzaju asystentem zakupów. Program ma sugerować polecane dla klienta produkty. Niestety, bot autorstwa eBay nie będzie dostępny w języku polskim. Pozostaje tylko skorzystanie z wersji angielskiej.

Czy wprowadzone zmiany przyniosą oczekiwane efekty? Czy Allegro.pl w końcu poczuje oddech konkurencji na swoich plecach? Czas pokaże. Pozostaje nam śledzić na bieżąco sytuację, która być może odmieni polski rynek e-commerce.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułAmazon proponuje dostawę towaru w… dwie minuty Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się