Portal bezpiecznego e-biznesu

Nowa kampania SMSów o przesyłce!

 Nowa kampania SMSów o przesyłce!

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Internetowi przestępcy nie odpoczywali podczas długiego weekendu. Rozsyłają wiadomości z informacją, że przesyłka nie może zostać dostarczona. Uwaga! W ten sposób możesz włączyć płatną subskrypcję.

Nowa kampania SMSów o przesyłce!

Fałszywe wiadomości o niedostarczeniu paczki są już znane w świecie cyberbezpieczeństwa. Tym razem oszuści się postarali, żeby odebrać przesyłkę, należy zweryfikować adres dostawy, klikając w link z wiadomości. Łącze kieruje do podrobionej strony, umożliwiającej śledzenie paczki i wyłudzającej wrażliwe dane i namiary na kartę płatniczą. Uzupełniając formularz na fałszywej stronie, zostajemy wpisani do płatnej subskrypcji, która cyklicznie pobiera opłaty z konta bankowego.

Strona wyglądała profesjonalnie!

Do CyberRescue, firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem, zgłosił się Mateusz, który otrzymał taką wiadomość. Od razu skojarzył ją z popularnym oszustwem, wykorzystującym wizerunek firm kurierskich.

Strona do śledzenia paczki wyglądała naprawdę profesjonalnie, moją czujność wzbudził fakt, że musiałem podać dane do karty płatniczej - dodaje klient CyberRescue.

To oszustwo zyskało nową formę. Dlatego zachowanie ostrożności w takich sytuacjach jest kluczowe.

Przestępcy szukają coraz to nowszych sposobów, żeby wyłudzić pieniądze. Oszustwo na niedostarczenie paczki jest znane, jednak pojawiło się w nowej odsłonie, co może zmylić innych - mówi Marlena Dziemińska z CyberRescue.

Jak nie dać się oszukać?

Przede wszystkim należy zachować czujność. Jeżeli otrzymaliśmy podejrzaną wiadomość z linkiem, pochopnie nie klikajmy w łącze. Najpierw zastanówmy się, czy faktycznie oczekujemy paczki.

Pamiętajmy również, że żadna firma kurierska nie będzie wymagała od nas podania danych karty płatniczej, żeby zaktualizować adres dostarczenia przesyłki - dodaje Marlena Dziemińska z CyberRescue.

Jeżeli uruchomiliśmy płatną subskrypcję, należy ją anulować u firmy, która pobiera od nas opłatę. Natomiast jeśli podmiot nie reaguje, jedynym wyjściem jest wyzerowanie limitów na karcie i zastrzeżenie jej w banku, żeby kolejne opłaty nie były ściągane z konta bankowego.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułWygrana w konkursie Rossmanna? Następny artykuł ›Dlaczego w ecommerce warto korzystać z platform marketplace?

Newsletter

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2022. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się