W październiku bieżącego roku została zawarta ugoda sądową, na mocy
której LinkedIn zapłacił odszkodowanie za spamowanie zaproszeniami do serwisu.
Łączna kwota rekompensat może wynieść nawet 13 mln dol. Wszystko przez opcję „Dodaj
kontakty”, które serwis wysyłał bez zgody i w imieniu użytkowników.
Powodami była grupa użytkowników LinkedIn z USA, która stwierdzała, że funkcja
„Dodaj kontakty” zaszkodziła ich reputacji zawodowej. Zdaniem powodów, w
związku z masowym i niekontrolowanym rozsyłaniem wiadomości, właściciele kont byli
odbierani przez innych użytkowników serwisu jako osoby nachalne.
Obecnie serwis LinkedIn twierdzi, że ograniczył o połowę liczbę
wiadomości i powiadomień kierowanych do użytkowników platformy. Zgodnie z
informacją podaną przez serwis wspomniane zmiany dotyczą wszystkich kanałów
kontaktu z użytkownikami, zarówno e-maili, jak i wiadomości SMS czy powiadomień
dostarczanych za pośrednictwem aplikacji mobilnej.