Portal bezpiecznego e-biznesu

Jakie kursy online warto zrobić prowadząc sklep internetowy?

 Jakie kursy online warto zrobić prowadząc sklep internetowy?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Działalność w dziedzinie handlu internetowego, czyli popularnego e-commerce wymaga wiedzy, umiejętności i gotowości na ciągłe zmiany. Sprawdź jakie szkolenia e-commerce oraz kursy dla handlu internetowego mogą być pomocne przy prowadzeniu sklepu internetowego bądź innej sprzedaży przez Internet.
Jakie kursy online warto zrobić prowadząc sklep internetowy?

Kurs prowadzenia sklepu internetowego

Kurs prowadzenia sklepu internetowego nie istnieje, gdyż na prowadzenie sklepu internetowego składa się zbyt wiele umiejętności, aby omówić je w trakcie jednego kursu. Na szczęście na każdego kto chce spróbować handlu online czeka cały szereg kursów i szkoleń, które mogą pomóc w prowadzeniu tego typu biznesu. Co ważne, wiele kursów i szkoleń dla branży e-commerce jest realizowanych zdalnie, przez sieć Internet, a wybrane z nich dostępne są za darmo. Oczywiście darmowy kurs online lepiej jest traktować jako wstęp do zapoznania się z daną tematyką, a nie jako docelowe rozwiązanie.

Czym jest e-commerce?

Zanim przejdziemy do omówienia jakie kursy i szkolenia e-commerce warto rozważyć prowadząc sklep internetowy, warto zacząć od zdefiniowania czym jest e-commerce. Słowo to pochodzi z języka angielskiego i w wolnym tłumaczeniu oznacza e-handel, a więc wszelką działalność handlową prowadzoną przez Internet. Niekoniecznie w formie sklepu internetowego, bo handlem internetowym możemy zajmować się również korzystając z rozmaitych platform e-commerce (tzw. marketplace), a nawet prowadząc sprzedaż bezpośrednio poprzez media społecznościowe, bez posiadania własnej domeny i sklepu.

Pojęcie e-commerce nabiera aktualnie coraz szerszego znaczenia. Używa się go nie tylko do określenia typowo handlowych firm działających przez Internet, ale również firm z ekosystemu handlu internetowego, a więc między innymi firmy logistyczne, marketingowe, systemy płatności itp. Wszystkie te wyspecjalizowane firmy kierują swoją ofertę w dużej mierze do rynku e-commerce, a bez ich sprawnego działania trudno myśleć o odniesieniu sukcesu w e-commerce. I właśnie tego typu obszarów dotyczą w dużej mierze szkolenia e-commerce i kursy dla handlu internetowego.

Szkolenia e-commerce, kursy e-commerce

Zadaniem kursu e-commerce, szkolenia, webinaru czy seminarium eCommerce jest zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania danego obszaru handlu internetowego. Kursy e-commerce mogą mieć formułę od A do Z co oznacza, że w trakcie kursu zdobywamy podstawową wiedzę niezbędną w handlu internetowym, jak też formułę specjalistycznego szkolenia e-commerce koncentrującego się na danej tematyce. Jakiej? Nie sposób wymienić wszystkich szkoleń i kursów e-commerce, ale warto zapoznać się z ich listą na https://eventis.pl/szkolenia-kursy/ecommerce. Najpopularniejsze kursy i szkolenia e-commerce to między innymi:

  • Kursy i szkolenia dotyczące marketingu internetowego, których celem jest zapoznanie uczestników z zasadami prowadzenia działań reklamowych na rynku e-commerce. Ponownie mogą one mieć charakter przekrojowy i omawiać poglądowo dostępne formy reklamy internetowej, jak też charakter specjalistyczny i koncentrować się na przykład na zagadnieniach takich jak wykorzystać social media w e-commerce, jak budować markę e-commerce itp.
  • Kursy online oraz stacjonarne z budowania produktu w e-commerce. Zadaniem tego typu kursu e-commerce jest pokazanie uczestnikom jak rozwijać produkt cyfrowy, a więc sklep internetowy oraz jego funkcjonalności, jak badać jego użyteczność i stopień zadowolenia klientów z oferowanych w nim rozwiązań. Dotykają one obszarów takich jak rozwój produktu, UX i UI, wykorzystanie nowoczesnych metodyk pracy nad produktami, takich jak design thinking itp.
  • Szkolenia z logistyki w e-commerce poświęcone są natomiast sprawnemu dostarczaniu produktów do klientów, a także od ich producentów do magazynu sklepu internetowego. Poruszają one więc całe spektrum tematów, takich jak dropshipping, gospodarka magazynowa, śledzenie przepływu towarów i przesyłek, negocjacje z partnerami logistycznymi, opakowania itp.
  • Szkolenia prawne dla e-commerce, czyli takie które pozwalają poznać rozmaite regulacje prawne dotykające branżę handlu internetowego. Można wśród nich wymienić kwestie ochrony danych osobowych, praw konsumenta i rozpatrywania reklamacji, ale również na przykład praw autorskich w Internecie.
  • Szkolenia i kursy e-commerce dotykające technologii i rozwiązań IT stosowanych w handlu internetowym z naciskiem na zagadnienia takie jak cyberbezpieczeństwo, zapewnienie bezpieczeństwa informacji, poprawę szybkości działania i niezawodności systemów e-commerce, w tym tych z którymi klient ma bezpośredni kontakt i które wpływają na jego poziom satysfakcji.

Jak widać szkolenia e-commerce obejmują niezwykle szerokie spektrum zagadnień. Branża e-commerce to jednak niezwykle dynamicznie zmieniająca się kategoria, więc bez dostępu do najnowszej wiedzy, trendów w zarządzaniu i technologiach informatycznych ciężko odnieść w niej sukces. Nic dziwnego, że kursy e-commerce na poziomie od podstaw do poziomu zaawansowanego wyrastają jak grzyby po deszczu.

Gdzie znaleźć szkolenia e-commerce oraz kursy e-commerce?

Szkolenia i kursy e-commerce dostępne są przede wszystkim zarówno w formie stacjonarnej, jak i w postaci kursów online. To bardzo dobra wiadomość, bo kursy e-commerce online możemy skończyć bez względu na miejsce naszego zamieszkania czy zatrudnienia. Jeśli dopiero myślimy o podjęciu zatrudnienia w handlu internetowym bądź zastanawiamy się nad uruchomieniem własnego sklepu internetowego nasza uwaga powinna powędrować do kursu e-commerce od podstaw. Często występują one też pod nazwami Kurs eCommerce od A do Z, Kurs e-commerce dla początkujących lub też zupełnie zielonych.

Chcąc pogłębić wiedzę o funkcjonowaniu handlu internetowego warto natomiast zainteresować się specjalistycznymi szkoleniami e-commerce: dotyczącymi SEO, social mediów, cyberbezpieczeństwa, prezentacji produktu, design thinking, rozwijania UX i UI, dostępności i optymalizacji stron internetowych itp. Szkolenia e-commerce dostępne są zarówno online, jak i stacjonarnie, głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz czy Katowice.

Wiele szkoleń e-commerce oraz webinarów, warsztatów czy seminariów organizowanych jest przy okazji targów handlu internetowego. Pozwalają one zapoznać się z trendami w handlu internetowym, ofertą rozmaitych wyspecjalizowanych firm dostarczających produkty i usługi dla e-commerce oraz właśnie poszerzyć wiedzę i umiejętności z zakresu handlu internetowego. Wiele z webinarów i mini-szkoleń organizowanych przy okazji targów e-commerce jest darmowe, co tylko zwiększa ich dostępność.

Ile kosztują szkolenia e-commerce?

Zróżnicowanie cen kursów e-commerce jest ogromne. Podstawowe znajdziemy przez Internet za darmo, jednak bezpłatne szkolenia i kursy często nie mogą pochwalić się odpowiednią jakością. Jeśli więc tylko dysponujemy budżetem warto przyjrzeć się ofertom płatnym. Kurs e-commerce online w formule od A do Z kosztuje z reguły od 400 do nawet kilku tysięcy złotych. Szkolenia e-commerce w zależności od tematyki i miejsca organizacji to średnio od 800 zł do 2000 zł. W tej dziedzinie trudno jednak o reguły, więc najlepiej jest po prostu porównywać poszczególne szkolenia i kursy oraz ich ceny. Jeśli dane szkolenie czy kurs posiada bogaty program i cieszy się dobrymi opiniami nie warto przesadnie oszczędzać. Udział w szkoleniu e-commerce powinniśmy traktować jako inwestycję, a nie koszt!

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUrząd Skarbowy straszy Cię Sądem? Następny artykuł ›Google zapłaci 4,1 mld euro kary!

Newsletter

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2022. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się