Portal bezpiecznego e-biznesu

Jak drukarnie internetowe wspierają rozwój lokalnych firm

 Jak drukarnie internetowe wspierają rozwój lokalnych firm

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Bycie widocznym na lokalnym rynku to jedno z większych wyzwań dla małych firm. Pomocne w tym mogą być wydruki i materiały reklamowe zamówione w drukarni internetowej. Elastyczność zamówień, przystępne ceny i krótki czas realizacji to najważniejsze atuty tego rozwiązania.
Jak drukarnie internetowe wspierają rozwój lokalnych firm

Korzyści współpracy z drukarnią internetową dla małych przedsiębiorstw

Małe przedsiębiorstwa zwykle zainteresowane są wysoką jakością dostarczanych im usług i relatywnie niską ceną. Drukarnie internetowe celują w jednym i drugim.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Czas gra kluczową rolę w biznesie. Kto stoi w miejscu, ten się cofa, a kto jest drugi, ten przegrał. Szybki proces składania zamówień i krótki czas realizacji w drukarni internetowej pozwala na zwycięstwo na lokalnym rynku dostarczania towarów lub usług.

Niebagatelne znaczenie mają też konkurencyjne ceny, nawet przy niedużych zamówieniach. W drukarniach stacjonarnych cena zwykle uzależniona jest od wielkości zamówienia, a realizacja niewielkiej liczby plakatów lub ulotek staje się nieopłacalna z punktu widzenia klienta.

W drukarniach internetowych jest inaczej – można zamówić niedużą ilość ulotek (np. 100 sztuk) i zbadać reakcję rynku. Jeśli będzie pozytywna można złożyć większe zamówienie, jeśli ulotki „nie chwycą”, zamówić inne, nadal w cenie konkurencyjnej w stosunku do drukarni stacjonarnych.


Elastyczność i różnorodność oferty

O ile w drukarni stacjonarnej można z reguły zamówić tylko kilka podstawowych produktów, to drukarnie internetowe mogą pochwalić się bardzo szeroką ofertą obejmującą zarówno proste wydruki, ulotki, wizytówki, banery lub plakaty, jak i długopisy z nadrukiem, torby lub podkładki na tacki. Można je spersonalizować, dostosowując do potrzeb konkretnej firmy lokalnej, co na pewno przełoży się na poprawę jej wizerunku.

Elastyczność oferty drukarni internetowych pozwala na łatwe dopasowanie do potrzeb klienta. Przykładowo przy wizytówkach można ustalić ich wielkość, grubość papieru, kolor, nakład, a także zdecydować, czy wizytówka będzie miała jedną, czy dwie strony.

Przy wydruku plakatu można zamówić tylko jeden egzemplarz, co dla lokalnych firm na pewno będzie pomocne.

Firmy lokalne są zazwyczaj bardzo zainteresowane kalendarzami, które mogą wręczyć pracownikom lub klientom. Dobra drukarnia online ma w ofercie wiele rodzajów kalendarzy, od dużych naściennych, po małe kieszonkowe kalendarzyki listkowe.

Oferty drukarni internetowych mogą być na tyle zróżnicowane, że zawsze warto dopytać o szczegóły. Nawet jeśli coś nie jest wyszczególnione na stronie internetowej, może zostać zrealizowane według indywidualnych wytycznych klienta.


Profesjonalna jakość

Drukarnie internetowe, mimo iż obsługują rynki lokalne, konkurują ze sobą globalnie. Małe firmy mają w internecie spory wybór drukarni, a ich lokalizacja nie gra roli i nie ma wpływu na cenę i tempo realizacji zamówienia. Drukarnie konkurują więc jakością – klient może być pewny, że dostanie wydruki wyraźne, ostre i bezbłędne.Co drukarnie internetowe mogą zaoferować małym przedsiębiorstwom?

Reklama potrzebna jest nie tylko dużym przedsiębiorstwom, ale też maluczkim. Dzięki szerokiej ofercie drukarni online mała firma ma szansę stać się widoczną na lokalnym rynku.Druk wielkoformatowy

Nie ma lepszego sposobu na bycie zauważonym niż wykorzystanie w reklamie lokalnej druku wielkoformatowego. Dwustronny nadruk na banerach sprawdza się zarówno w bliskim otoczeniu firmy, jak i w innych częściach miasta. Ta forma reklamy jest często wykorzystywana np. przez sponsorów lokalnych uroczystości. Baner z nazwą firmy może zawisnąć nad ulicą i być widoczny dla samochodów i pieszych poruszających się w obie strony.

W ramach innych zapotrzebowań można zamówić baner jednostronny, siatkę mesh lub banery stojące (X-baner).

Roll-upy, plakaty

Tego rodzaju wydruki znane są przede wszystkim z wydarzeń typu targi lub inne akcje promocyjne, ale można je wykorzystywać dowolnie, w zależności od potrzeb. Roll-upy nie są samodzielnym produktem, wymagają stojaków wykorzystywanych do reklamy, by w pełni zaprezentować treść i grafikę. Z kolei plakaty mogą być wykorzystane na różne sposoby, zarówno jako materiały promocyjne, jak i wsparcie merytoryczne w konkretnej sytuacji. Tu wszystko zależy od zapotrzebowania i po raz kolejny trzeba docenić elastyczność drukarni online, które zawsze wychodzą naprzeciw potrzebom klienta.

Materiały promocyjne i opakowania

Materiały promocyjne i opakowania to swego rodzaju wisienka na torcie przy promocji firmy. W grę wchodzą zarówno wizytówki, jak i ulotki, a także spersonalizowane opakowania – torebki firmowe, papier itp.

Materiały promocyjne przydają się zarówno do bieżącego prowadzenia firmy, jak i z okazji większych wydarzeń na rynkach lokalnych i ogólnopolskich.

Praktyczne wskazówki dla małych przedsiębiorstw

Złożenie zamówienia w drukarni online powinno być poprzedzone dokładną analizą celów marketingowych (wprowadzenie na rynek nowego produktu, zbudowanie większej świadomości marki, pozyskanie nowych klientów), gdyż pozwoli to na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb.

Dobór produktów powinien też być dopasowany do istniejącego budżetu firmy, a ściślej – tej jego części, która jest przeznaczona na marketing i reklamę. Pozwoli to na zachowanie płynności finansowej i dalsze sprawne działanie.

Na koniec najważniejsze: nie wystarczy zamówienie wydruków reklamowych, ważne jest też monitorowanie efektywności ich wykorzystania. Na tej podstawie można zamówić nowe, lepiej dopasowane do potrzeb, a więc jeszcze bardziej efektywne.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułCzy to koniec sprzedaży internetowej bez płacenia podatku? Następny artykuł ›Oszustwo na Mystery Box

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się