Instagram dołącza do Facebooka i stawia na narzędzie pozwalające na raportowanie i flagowanie treści, które użytkownicy uważają za wprowadzające w błąd.
Facebook już wcześniej podjął walkę z dezinformacją za pośrednictwem social mediów. Dołącza do niego Instagram z nowym narzędziem. Użytkownikom w Stanach Zjednoczonych udostępniono możliwość flagowania treści uznanych za dezinformację. Następnie takie materiały są weryfikowane przez organizacje typu fact-checkers. Po uznaniu za fake newsy będą mniej widoczne dla użytkowników Instagrama.
Na potrzeby Facebooka i Instagrama pracują 52 takie organizacje działające w 30 różnych krajach. Cytowana przez Reutersa Stephanie Otway, rzeczniczka Instagrama wyjaśnia, że postępowanie z materiałami uznanymi za fałszywe jest podobne jak w Facebooku. Treści tego typu nie są likwidowane, ale znacznemu ograniczeniu ulegają zasięgi takich materiałów.
Zdaniem Adama Mosseriego – szefa Instagrama:
“Dezinformacja to problem, nad którym osobiście spędziłem mnóstwo czasu. Jestem dumny, że od dziś ludzie będą mogli nas poinformować, jeśli zobaczą na Instagramie posty, które są nieprawdziwe”.
Komentarze
Adwokat Art. 178A KK Katowice | Serwis Adwokacki
Legalniewsieci.pl © 2025. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.