Portal bezpiecznego e-biznesu

InPost naliczał zawyżone ceny za gabaryty paczek

 InPost naliczał zawyżone ceny za gabaryty paczek

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Zawiódł system informatyczny InPostu odpowiedzialny za naliczanie opłat za przesyłki paczkomatowe. Firma zapewnia, że awaria została już usunięta.

InPost naliczał zawyżone ceny za gabaryty paczek

Od początku bieżącego tygodnia sprzedawcy internetowi korzystający z serwisu Allegro zaczęli zauważać znaczny wzrost cen opłat za gabaryty wysyłanych do klientów paczek. Część sprzedawców doszła do wniosku, że InPost umyślnie dolicza im dodatkowe opłaty zaczęła zgłaszać sprawę do rzecznika przedsiębiorców. Niektóre rachunki wynosiły nawet po kilkaset złotych.

Sprawa została wyjaśniona dopiero po komunikacie wydanym przez InPost. Firma ogłosiła, że zamieszanie zostało spowodowane błędem w systemie informatycznym:

Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia.

InPost zapewnił, że awaria została usunięta i wszystko działa już prawidłowo. Sprzedawcom obiecano zwrot nieprawidłowo naliczonych opłat na właściwe konto w Managerze Paczek najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. Firma podkreśla, że nie wymaga składania reklamacji by doszło do tego zwrotu.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułFacebook z premedytacją udostępniał wrażliwe dane użytkowników partnerom biznesowym Następny artykuł ›Ministerstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi mailami od Krajowej Administracji Skarbowej

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Przypomnij hasło

Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się