InPost naliczał zawyżone ceny za gabaryty paczek

06 grudnia 2018, 18:08 , autor: Mirosław Dyka - legalniewsieci.pl

Zawiódł system informatyczny InPostu odpowiedzialny za naliczanie opłat za przesyłki paczkomatowe. Firma zapewnia, że awaria została już usunięta.
InPost naliczał zawyżone ceny za gabaryty paczek

Od początku bieżącego tygodnia sprzedawcy internetowi korzystający z serwisu Allegro zaczęli zauważać znaczny wzrost cen opłat za gabaryty wysyłanych do klientów paczek. Część sprzedawców doszła do wniosku, że InPost umyślnie dolicza im dodatkowe opłaty zaczęła zgłaszać sprawę do rzecznika przedsiębiorców. Niektóre rachunki wynosiły nawet po kilkaset złotych.

Sprawa została wyjaśniona dopiero po komunikacie wydanym przez InPost. Firma ogłosiła, że zamieszanie zostało spowodowane błędem w systemie informatycznym:

Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia.

InPost zapewnił, że awaria została usunięta i wszystko działa już prawidłowo. Sprzedawcom obiecano zwrot nieprawidłowo naliczonych opłat na właściwe konto w Managerze Paczek najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. Firma podkreśla, że nie wymaga składania reklamacji by doszło do tego zwrotu.


Czytaj również

Komentarze

Legalniewsieci.pl © 2018

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno