Portal bezpiecznego e-biznesu

Google Analytics 4 - zadbaj o analitykę przed 1 lipca 2023

 Google Analytics 4 - zadbaj o analitykę przed 1 lipca 2023

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Niespełna trzy miesiące dzieli nas od zmian, jakie już od dawna zapowiada Google. Mowa oczywiście o planowanym wyłączeniu usługi Google Analytics w wersji Universal i zastąpieniu jej nowocześniejszą odsłoną narzędzia. Jak wpłynie to na sposób zbierania i analizy danych, na co właściwie muszą przygotować się osoby, które korzystały dotychczas z GA? Spróbujmy odpowiedzieć na te i wiele innych pytań!
Google Analytics 4 - zadbaj o analitykę przed 1 lipca 2023

Google Analytics 4 - zadbaj o analitykę

Google od wielu już miesięcy informuje o planowanej rewolucji w zakresie przetwarzania danych i zachęca do wdrożenia już dziś nowej wersji Google Analytics. Czasu pozostało niewiele, ponieważ Universal Analytics przestanie zbierać dane już 1 lipca 2023 roku. Co to oznacza dla użytkowników i jakie korzyści przyniesie GA4? Wyjaśniamy!

Zmiany w Google Analytics - co trzeba wiedzieć?

Większość ekspertów przekonuje, że Google Analytics 4 najlepiej wdrożyć już teraz, dzięki czemu będziemy mogli sprawdzić możliwości nowej usługi jeszcze przed wygaśnięciem starej wersji. Ponadto, pozwoli to na późniejsze korzystanie z danych, które zbierzemy już teraz, o ile w odpowiedni sposób skonfigurujemy całą usługę. Jak się bowiem okazuje, GA4 ma gromadzić dane z zaledwie dwóch miesięcy wstecz, a w przypadku skonfigurowanego narzędzia - z 14 miesięcy. Czy to oznacza, że nie będzie można wracać do wcześniejszych raportów? Nie, ale zachowanie ich wymaga od użytkownika podjęcia kilku działań, a mianowicie powiązania panelu do analityki z zewnętrzną bazą danych Big Query, a wszelkie raporty odczytamy później w Google Data Studio.

Google Analytics 4 a Universal Analytics - najważniejsze różnice

Podstawa różnica między starą a nową wersją sprowadza się do sposobu gromadzenia danych i ich późniejszej analizy. W przypadku Universal Analytics główną rolę odgrywały takie dane jak liczba sesji i odsłon, o tyle przy Google Analytics 4 najważniejszy staje się konkretny użytkownik i jego zachowanie na stronie. GA 4 w przeciwieństwie do poprzednika ma zbierać dane nie tylko z witryn, ale też z aplikacji, co w dobie rosnącej liczby tego typu rozwiązań, jest strzałem w dziesiątkę. To jednak nie koniec różnic, chociaż w tym momencie trudno jest przewidywać, jak finalnie będzie wyglądać nowa wersja Google Analytics, ponieważ jest ona nadal poprawiana i z pewnością czeka nas szereg aktualizacji, których celem będzie ciągłe usprawnianie tego narzędzia.

Jak przygotować się na zmiany?

Przed właścicielami, administratorami, ale przede wszystkim osobami, które na co dzień zajmują się analizą danych, przygotowywaniem kampanii marketingowych itp. szereg wyzwań związanych z wdrożeniem GA4. Nowa wersja Google Analytics otwiera też mnóstwo nowych możliwości, w tym pozwala na dokładniejszą analizą danych uwzględniającą również m.in. użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na śledzenie ich plików cookies. Zmieni się też sposób odczytywania danych, w wielu przypadkach wskazane okaże się zaangażowanie profesjonalnych analityków, np. z Agencja Artefakt, dla których płaszczyzna ta nie kryje żadnych tajemnic.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułPłaca minimalna wynosząca ponad 4 000 złotych? Jest jasna deklaracja Następny artykuł ›Uruchomienie sklepu internetowego: Kompleksowy przewodnik

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Drukarnia Fortuny - kalendarze

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się