Portal bezpiecznego e-biznesu

Financial Times skłonił większość czytelników do wyłączenia AdBlocka

 Financial Times skłonił większość czytelników do wyłączenia AdBlocka

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Internetowi wydawcy nieustannie wymyślają nowe sposoby na zachęcenie ich czytelników do rezygnacji z AdBlocka oraz innych tego typu narzędzi służących do blokowania wyświetlanych reklam. Zabiegi te odnoszą różne skutki, niestety mało efektywne. Na pewien skuteczny pomysł wpadli specjaliści brytyjskiego Financial Times.

Financial Times skłonił większość czytelników do wyłączenia AdBlocka

W lipcu Financial Times przeprowadził eksperyment, który trwał 30 dni i miał na celu sprawdzenie, co skłania użytkowników do wyłączenia blokady reklam dla danej witryny. Badanie zostało przeprowadzone w grupie 15 tysięcy zarejestrowanych czytelników serwisu, których podzielono na trzy grupy. Dla każdej z tych grup inną granicę w dostępie do treści przy włączonej blokadzie reklam.

Pierwsza grupa otrzymywała teksty, z których treści usuwano niektóre wyrazy. Drugiej grupie uniemożliwiono zapoznanie się z treścią całkowicie, jeśli używali oprogramowania do blokady reklam, natomiast ostatnia grupa otrzymywała komunikaty, które nakłaniały do wyłączenia blokady i opisywały model finansowania treści dostępnych dla czytelnika serwisu za darmo.

Efektywność eksperymentu okazała się bardzo wysoka. W pierwszej grupie, gdzie usuwano niektóre wyrazy, około 47% użytkowników zdecydowało się dodać wydawcę do białej listy. Aż 69% internautów odblokowało reklamy przy opcji całkowitej blokady dostępu do serwisu. Dla 40% z trzeciej grupy wystarczający okazał się być sam komunikat wyjaśniający zasady finansowania treści i zachęcający do wyłączenia blokady.

Jak się okazało, stara zasada wciąż obowiązuje, a najprostsze rozwiązania są nadal najlepsze. Wyjaśnienie zasad mechanizmu działania darmowego dostępu, który jest finansowany częściowo z reklam trafił do świadomości użytkowników i przekonał do zmiany ustawień. Eksperymenty zachęcające do wyłączenia blokad reklam prowadzą również inne znane serwisy takie jak New York Times.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułKamery internetowe wykorzystane do ataku hakerskiego! Następny artykuł ›Informowanie o cenie – plusy i minusy nowych przepisów

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się