Portal bezpiecznego e-biznesu

Fałszywe recenzje na Amazonie powinny zniknąć

 Fałszywe recenzje na Amazonie powinny zniknąć

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Przedstawiciele Partii Demokratycznej w Izbie Reprezentantów USA wezwali Amazon do usunięcia fałszywych recenzji produktów. Zarzucają firmie, że ta nie dość skutecznie chroni swoich klientów.

Fałszywe recenzje na Amazonie powinny zniknąć

Frank Pallone Jr. reprezentujący stan New Jersey i Janice Schakowsky z Illinois wezwali koncern Amazon do bardziej skutecznej moderacji w zakresie recenzji produktów pojawiających się na platformie sprzedażowej. W ostatnich latach Amazon próbował zminimalizować rozpowszechnianie fałszywych recenzji wprowadzając m.in. zakaz rozdawania produktów za darmo przez kupców w zamian za pozytywną recenzję klientów. Okazało się to jednak niewystarczające. Zdaniem polityków recenzje w znaczący sposób wpływają na decyzje zakupowe konsumentów w internecie i ważne jest, by firma aktywnie broniła swoich klientów przed takim zwodniczym i szkodliwym działaniem.

Firma Jeffa Bezosa w oświadczeniu stwierdziła, że do wykrywania „nieautentycznych” recenzji wykorzystuje zautomatyzowane systemy oraz swoich pracowników:

Amazon inwestuje znaczące zasoby w obronę integralności recenzji na naszej platformie, ponieważ wiemy, że klienci cenią sobie spostrzeżenia i doświadczenia opisywane przez innych kupujących. Nawet jedna nieautentyczna recenzja to dla nas zbyt wiele.

W raporcie firmy Fakespot, która monitoruje autentyczność recenzji w internecie wskazano, że w czerwcu br. blisko 35 proc. produktów oferowanych na platformie Amazona borykało się z problemem fałszywych recenzji. W tym samym miesiącu ubiegłego roku odsetek ten wynosił 16 proc., a dwa lata wcześniej - 21 proc. Jak podkreśla szef Fakespot Saoud Khalifa – sprzedawcy produktów na stronie Amazona często decydują się na usługi zewnętrznych firm, oferujących wystawianie fałszywych, pozytywnych recenzji za pomocą automatycznych systemów lub wynajętych osób. Ma to miejsce zwłaszcza w okresach wzmożonej aktywności zakupowej w internecie.

Fałszywe recenzje są jednym ze sposobów wpływania na wewnętrzny algorytm platformy, określający, które produkty są obecnie najpopularniejsze i rekomendujący je klientom. W kwietniu br. serwis BuzzFeed News podał, że niektóre oferujące fałszywe recenzje firmy żądały od sprzedawców na platformie nawet 10 tys. dolarów miesięcznie za pomoc w zwiększeniu widoczności oraz opinie o sprzedawanym produkcie.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułToo Good To Go już w Polsce Następny artykuł ›Jak Instagram troluje polskie firmy?!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci.
Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Legalniewsieci.pl © 2019. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się