Największy portal społecznościowy oficjalnie uruchomił w Polsce sekcję „Oferty pracy”. Nowa usługa ma wspomagać pracowników w poszukiwaniu pracy oraz pracodawców poszukujących kandydatów do pracy.
Usługa została uruchomiona w USA już na początku 2018 roku i zdaniem Facebooka przyniosła sukces. Przeprowadzone przez portal badania miały wykazać, że za jej pośrednictwem znalazło (lub poszukiwało) pracę 25% Amerykanów. Nie dziwi więc, że oferta została rozszerzona także na inne kraje, w tym Polskę.
Korzystanie z nowej usługi nie jest trudne i co najważniejsze – jest bezpłatne. Należy wejść w zakładkę „Oferty pracy”, zdefiniować parametry wyszukiwania takie jak odległość, branżę oraz rodzaj poszukiwanej pracy i zacząć przeglądać oferty. Po wybraniu oferty należy kliknąć przycisk „Zgłoś kandydaturę”, a formularz aplikacyjny zostanie automatycznie wypełniony danymi z profilu na Facebooku. Przed ostatecznym wysłaniem aplikacji istnieje możliwość jej edycji i uzupełnienia.
Podobnie proste jest zamieszczanie ofert przez firmy. Administratorzy stron firmowych mogą tworzyć ogłoszenia rekrutacyjne, które pojawiają się na stronie na Facebooku, w zakładce Oferty pracy, w zakładce Marketplace, a także w Aktualnościach. Ogłoszenia mogą zostać wsparte reklamowo, by dotrzeć do jak najlepszych kandydatów. Firmy mogą także zarządzać ogłoszeniami, aby prowadzić komunikację z aplikantami, umawiać rozmowy rekrutacyjne, lub wysyłać automatyczne przypomnienia za pośrednictwem Messengera. Facebook umożliwia także pracodawcom możliwość promowania ich ogłoszeń tak, by dotarły do większej liczby kandydatów.
Komentarze
Adwokat Art. 178A KK Katowice | Serwis Adwokacki
Legalniewsieci.pl © 2025. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.