Portal bezpiecznego e-biznesu

e-konsumenci żądają terminowości

14 czerwca 2017, 14:54 , autor: Mirosław Dyka (legalniewsieci.pl)

Z przeprowadzonego przez Sapio Research badania grupy 2022 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Hiszpanii wynika, że terminowość świadczonych przez e-sklepy usług ma istotny wpływ na wybór sklepu przez konsumenta. W sklepach stacjonarnych ok. 70% klientów jest w stanie zaczekać do 5 minut by sprawdzić dostępność towaru, zaś 30% przeznacza na to jedynie do 2 minut.
e-konsumenci żądają terminowości

W przypadku sprzedaży produktów spożywczych online ok. 1/4 internautów (26%) szukałoby zamiennika lub podobnego produktu w danym sklepie, gdyby poszukiwany produkt okazał się niedostępny. Z kolei 30% kupujących artykuły wyposażenia domowego oraz 31% kupujących odzież zdecydowałoby się raczej szukać produktu w innym sklepie internetowym, bądź też w ogóle zrezygnowałoby z zakupu. Okazuje się, że z powodu braków na stanach magazynowych artykułów wyposażenia domowego sprzedawcy tracą aż do 33% obrotu, a w przypadku odzieży jest to 31%.

Ponad 3/4 badanych (76%) deklaruje całkowitą rezygnację z usług sklepu w sytuacji, gdy dostawa zamówionych towarów była trzykrotnie opóźniona bądź niekompletna. Zasada „do trzech razy sztuka” zdaje się obowiązywać u konsumentów także w innych kanałach sprzedażowych. Sprzedawcy zdają sobie sprawę, iż natychmiastowy dostęp do pełnej oferty sprzedażowej jest priorytetem współczesnego e-handlu, co potwierdza 81% badanych. Niestety jedynie 36% z nich stwierdziło, że tak nakreślony priorytet udało się im zrealizować. Stosunkowo niewielki odsetek, bo 20% sklepów, korzysta ze zautomatyzowanych systemów weryfikowania bieżących stanów magazynowych.

Dla 58% klientów wystąpienie ewentualnych problemów przy zwrocie produktów wiąże się z rezygnacją z usług danego sklepu w przyszłości.


Czytaj również

Komentarze

Legalniewsieci.pl © 2017

Realizacja strony weboski

e-Gazela Biznesu

Trwa generowanie dokumentu...

REKLAMA

zamknij okno