Portal bezpiecznego e-biznesu

Dlaczego warto korzystać z kampanii Google Ads?

 Dlaczego warto korzystać z kampanii Google Ads?

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi
Reklama Google Ads to jeden z najskuteczniejszych sposobów na marketing internetowy dla firmy. Wykorzystywana jest zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i małe, lokalne firmy. Jakie są zalety korzystania z kampanii Google Ads? Jakie są rodzaje dostępnych kampanii Google Ads?
Dlaczego warto korzystać z kampanii Google Ads?

Kampania Google Ads – co to?

Co to kampania Google Ads? To system reklamowy, który umożliwia reklamę w wyszukiwarce Google. W skład kampanii Google Ads wchodzą różnorodne typy reklam. W przypadku kampanii Google Ads przedsiębiorca ponosi koszty dopiero w momencie kiedy użytkownik kliknie w reklamę.

Typy kampanii Google Ads

Google Ads oferuje różne typy kampanii, które pozwalają na dopasowanie reklam do potrzeb firmy. Wyróżniamy następujące typy kampanii Google Ads:

  • Reklama w wynikach wyszukiwania - wyświetlana nad wynikami organicznymi, pod nimi lub obok nich. Kampanie w sieci wyszukiwania sprawdzą się, jeżeli naszym celem jest zwiększenie liczby potencjalnych klientów, liczby transakcji lub natężenia ruchu w witrynie.
  • Reklama w aplikacjach - kampanie promujące aplikację pomagają w zwiększaniu ilości użytkowników danej aplikacji.
  • Reklama w sieci reklamowej - kampanie w sieci reklamowej to doskonały sposób na poszerzenie zasięgów i przyciąganie uwagi odbiorców. Wyróżniamy elastyczne reklamy displayowe oraz reklamy graficzne.
  • Reklama na YouTube - Wyróżniamy 5 rodzajów kampanii wideo:

- Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

- Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

- Bumpery reklamowe

- Reklamy video Discovery

- Reklamy Out-Stream

  • Reklama produktowa dla sklepów internetowych
  • Remarketing - reklama skierowana do osób, które już odwiedziły stronę lub sklep.
  • Kampanie lokalne
  • Kampanie inteligentne
  • Kampanie Performance Max - Performance Max to nowy typ kampanii, który służy do realizacji określonych celów.

Kampania lokalna Google Ads

Kampanie lokalne Google Ads pomagają w przyciąganiu nowych klientów do sklepu stacjonarnego. Umożliwiają przekazanie potencjalnym klientom niezbędnych informacji. Kampanie lokalne Google Ads umożliwiają promowanie sklepów w największych usługach Google, m.in. w sieciach wyszukiwania i reklamowej Google, Mapach oraz YouTube.

Kampania produktowa Google Ads

Kampanie produktowe Google Ads to najlepsza forma reklamy dla posiadaczy sklepów internetowych. Kampanie produktowe wyświetlają informacje o produktach, tworzone są automatycznie i wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.

Kampania inteligentna Google Ads

Kampanie inteligentne pomagają w automatyzacji reklam i rozpoczęciu reklamowania się za pomocą kampanii Google Ads. W przypadku kampanii inteligentnych część optymalizacji następuje automatycznie. Google dobiera optymalne ustawienia na podstawie informacji o firmie i kilku reklam.

Kampania Google Ads – krok po kroku

Jak stworzyć kampanię Google Ads krok po kroku?

  1. Zaloguje się na konto Google Ads
  2. kliknij „Kampanie”, w menu po lewej stronie,
  3. następnie wybierz przycisk plusa i nową kampanię,
  4. wybierz cel reklamowy kampanii,
  5. wybierz cele konwersji,
  6. wybierz typ kampanii:
  • sieć wyszukiwania,
  • sieć reklamowa,
  • wideo,
  • zakupy,
  • discovery,
  • aplikacja,
  • lokalna,
  • inteligentna,
  • performance Max.
  1. Przejdź dalej,
  2. jeśli typ kampanii zawiera podtypy, wybierz jeden z nich.

Pojawi się nowa strona, na której możesz wybrać ustawienia, skonfigurować grupy reklam i utworzyć reklamy.

Dlaczego warto korzystać z kampanii Google Ads?

Kampanie Google Ads są w pełni kontrolowane przed administratorów konta, dlatego możemy dopasować je do siebie i swoich celów. Bardzo ważną zaletą jest to, że treści reklamowe pojawiają się tylko tym osobom, które poszukują produktów czy usług, które oferujemy. Kampanie Google Ads dają także możliwość ograniczenia wyświetlania reklam w poszczególnych miejscach. Wykluczyć można kanały na YouTube, aplikacje i strony partnerów Google. Tworząc kampanie Google Ads sami ustalamy budżet przeznaczony na reklamę. Dodatkowo Google daje nam możliwość płacenia za konkretną konwersję:

  • CPC (cost per click) - koszt za kliknięcie reklamy;
  • eCPC (Ulepszony CPC) – w tym przypadku algorytmy decydują o kwocie za kliknięcie i ustalają ją w taki sposób, aby zmaksymalizować liczbę konwersji;
  • CPM (cost per mile) - koszt 1000 wyświetleń reklam wideo;
  • CPV (cost per view) - koszt za obejrzenie reklamy wideo;
  • CPA (cost per action) - koszt za konwersję;
  • ROAS (return on ad spend) - docelowy zwrot z nakładów na reklamę — system sam ustala maksymalną kwotę za konwersję, aby uzyskać pożądany przez nas zwrot z nakładów na reklamę.

Kampania Google Ads – samemu czy z pomocą specjalistów?

Chociaż system kampanii Google Ads nie należy do bardzo skomplikowanych wiele osób może mieć problem z jego obsługą. Dodatkowo odpowiedni dobór typów reklamy, konwersji, grupy docelowej, słów kluczowych itd. może sprawić laikowi wiele problemów. Zlecenie stworzenia kampanii Google Ads specjalistom to dobry wybór, który gwarantuje nam, że nasz budżet zostanie dobrze spożytkowany, a nie przepalony, dodatkowo reklamy trafią do odpowiedniej grupy docelowej.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułJak wypromować sklep w internecie? Następny artykuł ›SMS od oszustów – uważaj na podejrzane wiadomości

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się