Portal bezpiecznego e-biznesu

Devil Energy Drink już wie, że zapłaci karę

 Devil Energy Drink już wie, że zapłaci karę

Lexlab Bezpieczne regulaminy sklepów i serwisów internetowych Wycena usługi

Producent napoju Devil Energy Drink, firma Waterius, musi zapłacić karę w wysokości 60 tysięcy złotych orzeczoną prawomocnym wyrokiem sądowym. Firma przegrała sprawę o reklamę z hasłem „Ona już wie, co za chwilę będzie miała w ustach”, które miało silny podtekst seksualny.

Devil Energy Drink już wie, że zapłaci karę

We współczesnych czasach reklama często posługuje się seksualnością na granicy dobrego smaku. Jednak bilboardy i reklamy internetowe prezentujące kobietę klęczącą przed mężczyzną opisane wspomnianym hasłem zdecydowanie przekroczyły wszelkie granice budząc niesmak i oburzenie odbiorców.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zaskarżyło reklamę do Komisji Etyki Reklamy, oprócz tego także podało producenta do sądu. Komisja uznała przekaz za naruszający dobre obyczaje i niezgodny z przepisami przyjętymi w branży. Producent tłumaczył się, że jego zdaniem dopuszczalny jest przekaz reklamowy odnoszący się do relacji damsko-męskich, a przede wszystkim nie odpowiada on za „subiektywne interpretacje" sytuacji przedstawionej w reklamie.

Oprócz Komisji z takim tłumaczeniem nie zgodził się sąd, który nałożył na producenta karę finansową w wysokości 60 tys. zł oraz zobowiązał do podpisania się pod przeprosinami przez Jolantę Hauzer, prezesa Waterius. Pieniądze mają zostać przeznaczone na cele charytatywne, na rzecz fundacji Dla Polonii. Kolejnych kilka tysięcy zł pochłonęły koszty procesowe. Wyrok jest prawomocny.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zapowiada:

To precedensowe rozstrzygnięcie pozwoli nam skuteczniej eliminować z obrotu gospodarczego treści naruszające dobre obyczaje. Dotychczas reklamy takie nie spotykały się z wystarczającymi sankcjami i realnymi kosztami po stronie reklamodawcy. Taki stan rzeczy utrwalał jedynie poczucie bezkarności.

Jesteśmy gotowi do składania kolejnych pozwów wobec nieuczciwych przedsiębiorców. Chcemy w ten sposób wpływać na zmianę świadomości reklamodawców i całej branży reklamowej. Rozpowszechnianie reklam uprzedmiotawiających oraz w inny sposób niezgodnych z dobrymi obyczajami będzie oznaczać dla reklamodawców ryzyko sporu sądowego.

Komentarze

‹ Poprzedni artykułUnia Europejska zmusi serwisy społecznościowe do niezwłocznego usuwania treści terrorystycznych Następny artykuł ›Krajowy System e-Faktur (KSeF) w Polsce – rewolucja w fakturowaniu

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco, czuj się bezpiecznie w sieci. Wcale nie spam. Zapisz się do Newslettera.

Adwokat Art. 178A KK Katowice

Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.

Legalman

Logowanie


Nie masz jeszcze konta?

Zachęcamy do założenia konta.
Rejestracja zajmie Ci tylko chwilę.
Zarejestruj się